"אם תרצו" ניצחו בתביעה את "ידיעות אחרונות"

בית משפט השלום בתל אביב פסק: 'ידיעות אחרונות' והפרשנית סימה קדמון יפצו את תנועת 'אם תרצו' ב- 105,000 ש"ח בגין לשון הרע. לפי בית המשפט, קדמון טעתה בכך שלא ביקשה את תגובת הארגון לפרסום שלה על זיוף מכתב משפחות שכולות על ידי "אם תרצו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/20 16:08 ח בתמוז התשפ

"אם תרצו" ניצחו בתביעה את "ידיעות אחרונות"
שיירת המכוניות, צילום: "אם תרצו"

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, רונית פינצ'וק-אלט, דנה בתביעת לשון הרע של תנועת "אם תרצו" כנגד העיתון "ידיעות אחרונות" ופסקה לטובת "אם תרצו". התביעה קשורה בשני פרסומים של העיתון במרץ 2017, הפרסומים עסקו בסערה שחוללה הסדרה "מגידו", ששודרה ב-yes באותה התקופה ועסקה בתיעוד חייהם של מחבלים פלסטינים הכלואים בבתי הסוהר בישראל.

בני משפחות שכולות פנו בזמנו בדרישה לשרת התרבות מירי רגב, להפסיק את השתתפות המדינה בתקצוב הסדרה. ב"ידיעות אחרונות" נכתב בפרסום, כי תנועת "אם תרצו" ודוברה הם העומדים מאחורי המחאה וכי הציגו עצמם כמי שפועלים לכאורה מטעמו של ארגון שמאל רדיקלי לצורך קידומה.

לפי כתב התביעה, שני הפרסומים הללו ראו אור בעיתון מבלי שנתקבלה תגובת "אם תרצו" ודובר הארגון. הפרסום השני אף כלל מתקפה אישית של פרשנית "ידיעות" סימה קדמון נגד דובר התנועה, בין שלל ההאשמות שהוטחו בו כתבה קדמון, כי הוא "המציא" "מכתב מדומה" שנשלח לשרה רגב ומתיימר להיות מטעם משפחות שכולות.

בסיכום פסק הדין כתבה השופטת כי על "ידיעות אחרונות" וקדמון לפצות את "אם תרצו" ואת דובר התנועה בסך כולל של 105,000 ₪. עוד נקבע, כי הנתבעים יישאו בשכר טרחת עורך דין והוצאותיהם של התובעים בסך 20,000 ₪, בצירוף האגרות ששילמו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן