זעם באוניברסיטאות: "ההחלטה על מבחנים מרחוק - לא הגיונית"

ועד ראשי האוניברסיטאות תקף את ההחלטה לקיים את המבחנים מהבית: "החלטה שעתידה לפגוע בראש ובראשונה בסטודנטים עצמם. סיום הסמסטר תלוי על בלימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/20 22:09 ז בתמוז התשפ

זעם באוניברסיטאות: "ההחלטה על מבחנים מרחוק - לא הגיונית"
אילוסטרציה, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

החלטת קבינט הקורונה לקיים בחינות מרחוק באוניברסיטאות ובמכללות עוררה זעם במוסדות להשכלה גבוהה. ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) הודיע כי מדובר ב"החלטה נמהרת ולא הגיונית". עוד נמסר כי "חבל שההחלטה התקבלה ללא התייעצות עם האוניברסיטאות. לצערנו, היא עתידה לפגוע בראש ובראשונה בסטודנטים עצמם. כעת סיום הסמסטר תלוי על בלימה".

על פי החלטת הקבינט, ברירת המחדל תהיה בחינות מרחוק, אך יתאפשרו מקרים חריגים, שייקבעו בהחלטה משותפת של המל"ג ומשרד הבריאות. בימים הקרובים תתקבל החלטה לגבי המנגנון שיקבע באילו בחינות ומקצועות כן יתקיימו מבחנים פרונטליים.

בחלק מהאוניברסיטאות כבר החליטו לעשות דין לעצמן. באוניברסיטת תל אביב הודיעו לסטודנטים כי המבחנים יתקיימו כרגיל. בהודעה נאמר כי "האוניברסיטה תמשיך לפעול על פי מתווה הבחינה הקיים שהופץ לכם. אנו פועלים לאשרר מתווה זה למול מל"ג ונודיעכם במידת הצורך על כל שינוי".

גם באוניברסיטה העברית בירושלים הודיעו לסטודנטים כי המבחנים שעליהם התקבלה הודעה מראש כי יתקיימו באופן מקוון יתקיימו כסדרם, ואילו המבחנים האחרים יידחו למועד בלתי ידוע.

הודעת האוניברסיטה העברית לסטודנטים

הודעת האוניברסיטה העברית לסטודנטיםצילום: ללא

השר להשכלה גבוהה, זאב אלקין, דחה הערב את הטענות של ראשי האוניברסיטאות. בראיון ל'וואלה' אמר אלקין כי הם "מנסים לאיים על המדינה כדי שיהיו להם חיים נוחים יותר. אם הם מאיימים לבטל את הסמסטר - שיתכבדו להחזיר את הכסף גם לסטודנטים וגם למדינה". 

אלקין הוסיף: "בסופו של דבר מי שצריך לקבוע זה אנשי המקצוע של משרד הבריאות. לא אני ולא ראשי האוניברסיטאות לא לוקחים אחריות על הבריאות של אזרחי מדינת ישראל. כל עוד משרד הבריאות קבע שאפשר לקיים בחינות פרונטליות - אני הראשון שהתעמת עם הסטודנטים, תמך בעמדה הזאת והגן על זכות האוניברסיטאות לקיים בחינות פרונטליות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן