בעלי האולמות מגיבים להגבלות: "מכת מוות על ענף האירועים"

באיגוד בעלי האולמות קיבלו בזעם את החלטת קבינט הקורונה, להגביל את כמות המשתתפים בחתונות למאה איש: "כל המדדים מראים שאין שום עליה במצב המונשמים. הגיע הזמן ללמוד לחיות לצד הקורונה באחריות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 29/06/20 16:17 ז בתמוז התשפ

בעלי האולמות מגיבים להגבלות: "מכת מוות על ענף האירועים"
אולם חתונות. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

איגוד בעלי האולמות וגני האירועים הגיב אחר הצהריים (ב') להחלטת קבינת הקורונה, לפיה יוגבלו האירועים באולמות סגורים למאה איש, לתקופה של שלושה שבועות - החל מה-9.7. בהודעה נאמר כי "ענף האירועים דורש שהממשלה תקבל באופן מיידי החלטה על פיצוי הענף באופן ייחודי וייעודי".

שרי הקבינט הכריעו: החתונות יוגבלו למאה איש, בתי הכנסת, בריתות והלוויות לחמישים

באיגוד בעלי האולמות מתחו ביקורת חריפה על ההחלטה: "החלטת ועדת הקורונה לצמצום אירועים החל מ-10.7 היא הנחתה של מכת מוות על ענף האירועים שגסס במשך חודשים. לצערנו אנו מגלים שוב שקולם 200 אלף מובטלים לא נשמע. הגיע הזמן להבין- אסור לחסל  את הכלכלה".

עוד מציינים באיגוד כי "כל המדדים מראים שאין שום עליה במצב המונשמים. הקורונה כאן והיא עובדה ברורה והגיע הזמן וצריך ללמוד לחיות לצידה באחריות מבלי לחסל ענפים שלמים. ההחלטה לצמצם את מספר המשתתפים מה 10/7 היא לא אפשרית מבחינה כלכלית ומשמעותה עצירת הפעילות של הענף והשארת 200 אלף אנשים בבתים".

לסיום פונים בעלי האולמות לממשלה בדרישה לפיצוי מיידי, וכן לשקילה מחדש של ההחלטה: "אנו קוראים לממשלת ישראל- תפצי אותנו באופן מיידי, לא תוכניות ארוכות טווח ולא פעימות עתידיות- כסף בכיסים עכשיו- אחרת אנחנו נאבד אנשים ולא ממגיפת הקורונה. התאחדות גני האירועים תעשה הכל כדי שהאולמות והאירועים ישמרו על התו הסגול וקוראת לממשלה לשוב ולבחון את ההחלטה בסמוך ל 9/7".

נציין כי ההגבלה על מאה איש בחתונה באולם סגור תוחמה לימים שבין י"ז בתמוז לתשעה באב, ימים בהם אין מקיימים חופות ושמחות ביהדות.