סמוטריץ': "הפלשתינים כאן כי אנחנו מכניסי האורחים הגדולים בהיסטוריה"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס הבוקר לעסקת המאה ואמר: "ללכת למהלך שבו מדינת ישראל מכירה במדינה פלשתינית זו איוולת". ולמה מתעקש סמוטריץ' להשתמש בביטוי 'החלת ריבונות' ולא ב'סיפוח'? "אתה לא יכול לספח משהו שלך, יהודה ושומרון שלנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/06/20 12:40 ז בתמוז התשפ

סמוטריץ': "הפלשתינים כאן כי אנחנו מכניסי האורחים הגדולים בהיסטוריה"
ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: Sraya Diamant/Flash90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) אמר הבוקר כי "עם פלשתיני זאת המצאה של פחות ממאה שנה, אין להם בוודאי זכויות ולא מגיע להם שום דבר בארץ ישראל. הם צריכים באמת להיות אסירי תודה על הכנסת האורחים היוצאת מגדר הרגיל". את הדברים אמר בראיון למנדי ביתאן ב"כאן מורשת".

"אנחנו לא יכולים בשום פנים ואופן להכיר בזכויות הלאומיות של עם אחר בארץ ישראל, אנחנו לא יכולים לחלק את הארץ בשום פנים ואופן, וההסכמה מולידה הרבה פעמים גם תוצאות מעשיות. הרי החשש הגדול שלנו זה מהשפעה מעשית מיד ביום הראשון של תכנית כזאת".

בנושא עסקת המאה של הנשיא טראמפ והחלת הריבונות הצפויה בחודש הבא, אמר סמוטריץ': "גם אם אנחנו מוכנים להחלת ריבונות מדורגת אנחנו לא מוכנים בשום פנים ואופן לקנות במרכאות או שלא במרכאות את הריבונות בתוך איזו עסקת חבילה, שבצד השני שלה הקמת מדינת טרור בלב ליבה של ארץ ישראל, והאמריקאים כך מבינים את זה והאירופאים כך מבינים את זה והישראלים כך מבינים את זה. ללכת למהלך שבו מדינת ישראל מכירה (במדינה פלסטינית), זו איוולת, תנכית, היסטורית ומוסרית ויהודית וציונית וגם אסטרטגית וביטחונית אנחנו לא יכולים להכיר בזכויות הלאומיות של עם אחר בארץ ישראל".

ולמה מתעקש סמוטריץ' להשתמש בביטוי 'החלת ריבונות' ולא ב'סיפוח'? "נורא פשוט. סיפוח זה אקט מדיני שמדינה עושה לשטח שלא שלה. אתה לא יכול לספח משהו שלך, יהודה ושומרון שלנו וגם המשפט הבינלאומי מכיר בכך שארץ ישראל כולה היא ביתו של העם היהודי. לכן הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות שם זה להחיל את הריבונות שלנו. סיפוח לא רלוונטי בעניין הזה".