ראש המוסד לשעבר: "יש לאפשר לנשים להיבחן ולהתקבל ליחידות העילית"

דני יתום, מי שהיה בעבר ראש המוסד, קורא הבוקר לפתוח את יחידות העילית של צה"ל גם לנשים. "יש בנות מתאימות עם כושר מצוין. הגיע הזמן שגם ביחידות הקצה של צה"ל יהיה להן מקום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/06/20 10:14 ז בתמוז התשפ

ראש המוסד לשעבר: "יש לאפשר לנשים להיבחן ולהתקבל ליחידות העילית"
דני יתום, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש המוסד לשעבר והאלוף במיל' דני יתום התייחס הבוקר בחשבון הטוויטר שלו לסוגיית גיוס הנשים לצה"ל, ובניגוד לקצינים רבים חושב שיש לפתוח בפני הנשים גם את יחידות העילית של צה"ל: "יש לאפשר לנשים להיבחן ולהתקבל ליחידות העילית הצה"ליות. יש טייסות, חובלות ולוחמות קרביות שאינן נופלות במאום מהגברים שלצידן".

עוד כתב יתום: "אומץ לב, התמדה ותושיה הם כלי העבודה ההכרחיים, ובנוסף לכך יש בנות מתאימות עם כושר מצוין. הגיע הזמן שגם ביחידות הקצה של צה"ל יהיה להן מקום". 

בחודש שעבר ארבע מועמדות לגיוס עתרו לבג''ץ בדרישה להגיע ולהיבחן ליחידות עילית של צה"ל. יחידות כמו סיירת מטכ"ל, שייטת 13, דובדבן וסיירות הגדודים. 

עוד בחודש שעבר פורסם, כי בצה"ל נערכים לניסוי בו לוחמות תערוכנה הסבה למפקדות טנקים. הניסוי יחל בחודש נובמבר הקרוב, במסגרתו ייבחן שילוב לוחמות מערך הגבולות (קרקל וברדלס) בלחימת טנקים, והסבתן למפקדות טנקים.

על פי הדיווח, בצה"ל פנו למפקדות במערך הגבולות והזמינו אותן להגיש מועמדות להסבה מקצועית למפקדות טנקים. בדף ההסבר שפורסם ב'כאן', פורטו קריטריונים פיזיים להגשת המועמדות - גובה של מעל 1.65 מטר ומשקל מעל 60 ק"ג, וכן דרישה לשירות של 20 חודש מרגע תחילת ההסבה, וכן "יכולות מקצועיות גבוהות".