הערוץ המיסיונרי 'שלנו' יוסר מ"הוט"

מועצת הכבלים והלוויין הורתה להסיר את הערוץ המיסיונרי מ-HOT עד יום חמישי. לאחר שימוע שנערך לערוץ, במועצה טוענים כי הערוץ פונה ליהודים עם תוכן נוצרי ולא כפי שהוסכם, רק לנוצרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/20 13:51 ו בתמוז התשפ

הערוץ המיסיונרי 'שלנו' יוסר מ"הוט"
טלוויזה, צילום: shutterstock

חודשיים אחרי שהחל את שידוריו, יורד ערוץ המיסיון הנוצרי "שלנו" משידורי HOT בהוראת המועצה לשידורי כבלים ולווין. המועצה הורתה על הורדתו עד יום חמישי הקרוב, לאחר שביום חמישי האחרון הודיע יו"ר המועצה, אשר ביטון, על התליית רשיון הערוץ. "הערוץ פונה ליהודים עם תוכן נוצרי, בניגוד לבקשה המקורית לאישור הערוץ שבה נכתב כי הוא מיועד לאוכלוסייה הנוצרית", נאמר בהודעת המועצה בעקבות פרסום ב ynet.

מהמועצה נמסר כי "טרם ההחלטה על הסרת הערוץ, קיים יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין שימוע, שבסופו נקבע כי "כי אין במענים כדי לסתור את הנכתב בשימוע - ששידורי הערוץ אינם תואמים את האישור שניתן באפריל, ועל כן אין מנוס מהתליית אישור הערוץ והסרתו מלוח השידורים".

לפני מספר שבועות פורסם כי  עליית הערוץ מעוררת סערה בשל טענות מספר ארגונים הנלחמים במיסיון הנוצרי, שמדובר בתוכן מיסיונרי ממש, המופנה לקהל יהודי וכולל תכנים אסורים המטיפים להמרת דת. הארגונים אף פנו למשרד התקשורת ולמועצה למנוע את השידורים.

מהמועצה נמסר לynet כי "מבדיקת אגף הפיקוח של המועצה, עולה כי הערוץ איננו פונה לאוכלוסייה הנוצרית בישראל - אלא דווקא ליהודים", לכן, איפיון הערוץ שהוגש לאישור איננו משקף את שידוריו. אגף הפיקוח מצא כי גם אחרי פרסום השימוע, הערוץ ממשיך לפנות ליהודים תוך ניסיון ללמד אותם את עקרונות האמונה הנוצרית/ היהודית-משיחית (יהודים המקבלים את ישו כמשיח), ולשכנע אותם בתקפותה. דברים אלה תואמים לדברים שאמר מנכ"ל ונשיא הערוץ בנאומים שפורסמו ברשת לאחר אישור העלאת הערוץ לאוויר".

כאמור, הבעיה העיקרית בפעולותיו של הערוץ הוא לא פנייתו ליהודים והפצת תוכן נוצרי, אלא בעיקר שינוי ייעודו של הערוץ לאחר אישורו. "במקרה כזה יש לבצע בדיקות נוספות, למשל לבחון את הרגישות הקשורה בשידורי דת לקטינים, מאחר שהחוק אוסר להמיר את דתו של קטין או לשדל קטין להמרת דת" , נאמר בהודעת המועצה.

נציין כי ל - Hot תינתן האפשרות להגיש בקשה מחדש לרישיון להפעלת הערוץ, כך שיפעל בהתאם לייעודו. טרם נתקבלה תגובת HOT לדברים.

מארגון "יד לאחים" שנאבק כנגד הקמת הערוץ, נמסר: "אנו שמחים כי שר התקשורת, יועז הנדל, וצוות משרדו הבינו את כוונתם של מפעילי הערוץ, ופעלו לסגירתו. במכתב ששלחנו לשר התקשורת הקודם, דוד אמסלם, וליו"ר ועדת הכבלים, אשר ביטון, כבר לפני כמה חודשים, התרענו כי המיסיונרים הקימו את הערוץ הזה במטרה להטיף למאות-אלפי ישראלים להמיר את דתם לנצרות, וכי קיבלו את האישור להפעלתו במרמה".