בית המשפט: רב מועצה מקומית יקבל משכורת של רב עיר

בית הדין לעבודה קבע כי רב היישוב עומר, שהוכר כרב עיר לאור תקנות רבני הערים, יקבל את שכרו מהמשרד לשירותי דת כרב עיר, ולא כרב מועצה מקומית. לאחר שהמדינה לא הוכיחה מדוע יש הבדל בין השניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/20 13:48 ו בתמוז התשפ

בית המשפט: רב מועצה מקומית יקבל משכורת של רב עיר
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בית הדין לעבודה בבאר שבע חייב את משרד הדתות לשלם לרב היישוב עומר שכר של רב עיר.

הרב יוסף גינצבורג מכהן כרב היישוב של עומר משנת 1975. בשנת 2016 קבע בית הדין לעבודה בבאר-שבע כי לאור תקנות רבני הערים יש להכיר ברב של עומר כרב עיר. המדינה ערערה לבית הדין הארצי אולם ערעורה נדחה.
למרות קביעות בתי הדין שהרב הוא רב עיר, המדינה סירבה שלם את שכרו לפי טבלאות השכר של רב עיר מאחר שבעומר אין מועצה דתית ולטענתה טבלאות השכר קובעות את השכר של רב עיר רק לרב המכהן בעיר שיש בה מועצה דתית.

סגן נשיא בית הדין לעבודה בבאר שבע, השופט צבי פרנקל, קבע השבוע שיש לשלם את שכרו של רב הישוב עומר, שהוכר על ידי בית הדין הארצי כרב עיר, לפי טבלאות השכר של רב עיר. השופט פרנקל קבע שהיה על המדינה להוכיח במה שונה עבודתו של רב עיר בעיר ללא מועצה דתית, לעומת רב עיר בה יש מועצה דתית. המדינה לא הוכיחה שיש הבדל בין תפקידיו ועל כן יש לשלם את שכרו כרב עיר.

בפסק הדין נקבע בסעיף 18: "מחובתו של מעסיק, קל וחומר מעסיק ציבורי, במיוחד באין הסכם קיבוצי, להגדיר בצורה ברורה את תפקידו של העובד, תנאי העסקתו כולל שכרו וכל התנאים הנלווים. ...משבית הדין הארצי קבע שהתובע רב עיר, היה על המדינה להוכיח את תנאי עבודתו. המדינה לא הגישה על כך ראיות, למרות האמור בסעיף 32 בפסק הדין של בית הדין הארצי. המדינה לא עמדה בחובת ההוכחה שקבועה בסעיף 5א לחוק הודעה לעובד.."