עומר אדם מאיים בתביעה על יולי אדלשטיין

הזמר דורש משר הבריאות להתנצל על כך שהאשים אותו בהפרת הנחיות משרד הבריאות, ומאיים בתביעה אם לא יתנצל: "מדובר באוזלת יד של איש ציבור אשר בדיקת עובדות לפני פרסומן אמורה להיות כנר לרגליו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/20 09:16 ו בתמוז התשפ

עומר אדם מאיים בתביעה על יולי אדלשטיין
עומר אדם, צילום: דוד כהן / פלאש 90

עומר אדם נגד יולי אדלשטיין. הזמר הפופולרי תובע משר הבריאות להתנצל בפניו בפומבי, לאחר שאמר עליו לפני מספר שבועות כי הוא מפר את הנחיות משרד הבריאות סביב התפרצות הקורונה. אדלשטיין אמר בדיון פנימי, שציטוטים ממנו פורסמו בחדשות 12, כי כי "הנגיף לא מבחין בין סלב לבין אדם מהרחוב", ופירט רשימה של ידוענים שתועדו כשהם מפרים את ההנחיות - ביניהם עומר אדם ונועה קירל.

"כל עוד מותר לעומר אדם לעשות מסיבות, הכל מתועד ולא מגיע אף שוטר – זה מעביר מסר בעייתי לציבור", אמר אדלשטיין באותו דיון, ודרש מהמשטרה לחקור: "שתתכבד המשטרה ותתן זימון לחקירה לידוענים שמפרים את ההנחיות". הוא הוסיף כי "אם עושים לכל מיני חברה כמו עומר אדם הנחות, ומותר להם לעשות מה שהם רוצים, איך אפשר להסביר לילדים בני 16 או לחיילים לשמור על ההנחיות?"

אמש דווח בחדשות 12 כי עורכי דינו של הזמר שלחו לאדלשטיין שני מכתבים שונים, ובהם דרישה שיתנצל בפומבי, ואיימו כי אחרת יגישו נגדו תביעה, ואף הציבו אולטימטום. באחד המכתבים נכתב: "מדובר באוזלת יד של איש ציבור אשר בדיקת עובדות לפני פרסומן אמורה להיות כנר לרגליו. השר אינו מורם מהעם", והוסיפו אולטימטום להתנצלות: "מכאן יחזור מרשנו על דרישתו לפרסם התנצלות פומבית ומיידית, ולא יאוחר מיום שישי הקרוב, שתצא באופן ישיר מלשכת כבוד השר, התנצלות אשר תישלח אלינו במכתב חוזר וכן תפורסם בכל אמצעי התקשורת המרכזיים וממילא באלו אשר פרסמו את האמירה הנ"ל, ובעיתון יומי אחד לפחות".

באחד משני המכתבים פורט נוסח ההתנצלות שדורש אדם שהשר יפרסם: "שר הבריאות, מר יולי אדלשטיין, מבקש להביע את התנצלותו על הדברים שפרסם ואמר בעניין מר עומר אדם בכל הקשור למסיבות שכביכול ערך בתקופת הקורונה או באשר להפרתו של מר אדם את הוראת השעה בעניין זה", וכן  "לאחר בדיקה שנערכה על ידי השר עולה כי הדברים שנאמרו ע"י השר לא שיקפםו את המציאות והם התבססו על מידע דגוי שהגיע לידי השר".

במכתב נאמר עוד כי "מרשנו מצטרף לחלק מדבריו של כבוד השר עצמו: אכן 'לאיש אין פטור', ואלם לא רק מההנחיות אלא גם מהפצת דברי בלע שאין בהם אמת. 'לא לידוענים', וממילא אף לא לשרים".

מלשכת שר הבריאות נמסר בתגובה: "השר אדלשטיין קורא לכל אדם באשר הוא, ידוען, מיליארדר או אדם מן המניין לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות. השר לא התייחס לאף אדם ספציפי בפורום פומבי ואין בכוונתו לעשות כן גם כעת. נשוב ונבקש מכל ידוען לתת דוגמה אישית, לסרב להגיע לאירועים בהם מפירים את ההנחיות ולהשתמש בכוחו הציבורי למען בריאות הציבור".‎

שר הבריאות יולי אדלשטיין

שר הבריאות יולי אדלשטייןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

כזכור, עומר אדם תועד בל"ג בעומר במירון כשהוא מסתובב ללא מסכה. אדם הגיע למירון באופן פרטי, יחד עם הזמר קובי פרץ, והתיעוד עורר סערה ציבורית מאחר שההגעה למירון נאסרה כליל, והמשטרה הציבה מחסומים רבים והשקיעה משאבים עצומים במטרה למנוע מאנשים להגיע למתחם קבר הרשב"י בל"ג בעומר. בהמשך תועד אדם במסיבה בניגוד להנחיות, בה השתתף גם ח"כ ניר ברקת.