הגבלות חדשות? משרד הבריאות ימליץ לצמצם התקהלויות

בשל הזינוק בנתוני התחלואה בקורונה, צפויים משרד הבריאות והמל"ל להמליץ על הגבלת התקהלויות וקריאה למעבר לעבודה מהבית. ההמלצות יובאו לאישור קבינט הקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/20 21:12 ה בתמוז התשפ

הגבלות חדשות? משרד הבריאות ימליץ לצמצם התקהלויות
סגר בירושלים. חזרה לחודש אפריל?, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הגל השני כבר כאן, ובמשרד הבריאות צפויים להמליץ על הגבלות חדשות על הציבור, בניסיון למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בישראל - שוב. הלילה (מוצ"ש) תתקיים ישיבה בה ישתתפו בכירי משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי, ויועלו לדיון המלצות להטיל הגבלות מחודשות, בעיקר סביב הגבלת התקהלויות ומעבר לעבודה מהבית. כך דווח בחדשות 12.

על פי הדיווח, בישיבה ידונו בהגבלות על התקהלויות, עד 20-30 איש, צמצום מספר המשתתפים באירועים ל-150, קפסולות ב'בתי הספר של החופש הגדול', איסור על מחנות קיץ של תנועות הנוער, וכן הגבלות בתחום העבודה בהן קריאה למעסיקים להעביר עובדים לעבודה בבית, מעבר לעבודה בקפסולות וכן הגבלת מספר המתרחצים בחופי הים.

כל ההחלטות שיתקבלו בישיבה יובאו לאישור ועדת השרים לענייני נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) בדיון שצפוי להתקיים מחר. סגן שר הבריאות, יואב קיש, אמר לחדשות 12 כי "הצעדים שנעשה היום - יחסכו לנו את הסגר של מחר". לדבריו, "אנחנו חייבים לפעול היום בשביל לעצור את העלייה הגדולה במספרים. המספרים היום סביב ה-400-500 נדבקים ביום, אנחנו יודעים שגם שבשבועיים הקרובים הם גם יעלו, זה אופי המגפה. מה שאנחנו נעשה היום, ומחר יוחלט בקבינט הקורונה, אמור לעצור את זה שם".

ביממה האחרונה נפטרו שלושה בני אדם מהנגיף, כשביניהם צעירה בת 19, הצעירה ביותר שנפטרה בישראל כתוצאה מקורונה עד כה. מאז חצות אובחנו 362 בני אדם עם הנגיף, ומספר החולים הפעילים בישראל עומד הערב על 6,102. מנגד, מספר המונשמים עומד על 23, המספר הנמוך ביותר מאז ה-22.3.

על פי המרכז הרפואי הדסה, הצעירה סבלה ממחלות רקע קשות שכוללות יתר לחץ דם ריאתי ואי ספיקת לב, עם עודף משקל קיצוני עד כדי קושי בתנועה, נדבקה בקורונה עם עומס נגיפי מאסיבי. עם קבלתה לאשפוז בהדסה נזקקה מייד להנשמה. היא חוברה למכונת לב ריאות (אקמו) ולאחר כשבוע וחצי של טיפול מקסימלי היא נפטרה. 

משפחתה שליוותה אותה כל העת הייתה לצידה בעת פטירתה. עוד נמסר מהמרכז הרפואי כי החולה טופלה בכל הארסנל העומד לרשות בית החולים ובמסירות רבה על ידי הצוותים, כולל מערכת לב ריאות וגם טיפול במסגרת ניסוי קליני, במהלכו קיבלה טיפול בחיסון פאסיבי שמכיל גמאגלובלינים נגד הוירוס. 
קיימת הסתברות גבוהה שבשל העומס הויראלי, והצורך בהחייאות ממושכות מרגע קבלתה נדבקו מספר אנשי צוות שטיפלו בה. הם אותרו ובודדו כנדרש.