ירי לדרום, צה"ל תקף ברצועה, ומספר הנדבקים ממשיך לעלות: חדשות השבת

שתי רקטות נורו לעבר שער הנגב, לא היו נפגעים, ובתגובה תקף צה"ל ברצועת עזה. באיחוד האירופי הודיעו כי ישראלים לא יוכלו להיכנס לשטחו, בגלל העלייה בהדבקה בישראל. מאז חצות נוספו 265 בני אדם לרשימת הנדבקים בקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/20 20:47 ה בתמוז התשפ

ירי לדרום, צה"ל תקף ברצועה, ומספר הנדבקים ממשיך לעלות: חדשות השבת
תקיפות צה"ל ברצועת עזה, ארכיון, צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

הירי מעזה התחדש. שתי רקטות נורו אמש (ו') בערב משטח רצועת עזה לעבר המועצה האזורית שער הנגב, רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח, והשנייה נפלה בתחום הרצועה, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה לירי תקפו מטוסי קרב של צה"ל יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס בדרום הרצועה.
 
מדובר צה"ל נמסר כי במהלך התקיפה הותקפה סדנה לייצור רקטות ותשתיות לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס. תקיפת יעדים אלו מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס.

האיחוד האירופי הודיע - ישראלים לא יוכלו להיכנס לשטחו

באיחוד האירופי התקבלה החלטה לפתוח את השערים לתיירות מחוץ למדינות האיחוד ב-1 ביולי - יום רביעי הקרוב - אך פורסמה רשימת מדינות מהן לא יוכלו תיירים להיכנס - כולל ישראל. זאת בשל נתוני תחלואת הקורונה הגבוהים במדינות אלו.

בנוסף לישראל גם תיירים מארה"ב, רוסיה, טורקיה וערב הסעודית לא יוכלו להיכנס לשטח האיחוד, עקב נתוני התחלואה בהן. מדי שבועיים, בהתאם למצב התחלואה, יעלו לדיון מחודש מדינות נוספות.

הקורונה בישראל - מאות נדבקים חדשים, שלושה נפטרים במהלך השבת

על פי נתוני משרד הבריאות, נכון להערב (מוצ"ש) מספר חולי הקורונה הפעילים בישראל עומד על 5,614. מאז חצות אובחנו 265 בני אדם נוספים שנדבקו בנגיף, ובסך הכל מאז תחילת ההתפרצות עומד מספר הנדבקים בישראל על 22,800.

בשבת נוספו שלושה בני אדם לרשימת הנפטרים כתוצאה מהנגיף, ומספר הנפטרים הכולל עומד הערב על 314. בבית החולים הדסה נפטרה החולה הצעירה ביותר בישראל עד כה - בת 19, שסבלה ממחלות רקע רבות. שני דיירים נוספים של בית האבות 'עידן הזהב' בשכונת קטמון בירושלים נפטרו אף הם כתוצאה מהנגיף, כשמספר הנפטרים מבית האבות עומד על שלושה, מתוך 24 מטופלים בו שנדבקו בקורונה, וכן שלושה אנשי צוות.