ראש עירית פתח תקווה קורא לא להתפלל בתוך בתי הכנסת

אחרי אור יהודה גם בעיריית פתח תקווה מבקשים מהתושבים שלא להתפלל בתוך בתי הכנסת בשל העלייה הגדולה בנתוני התחלואה. עוד בין ההחלטות סגירת מבני תנועות הנוער בעיר, ואכיפה מוגברת באולמות אירועים, סופרים ומרכזי בילוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/20 13:31 ד בתמוז התשפ

ראש עירית פתח תקווה קורא לא להתפלל בתוך בתי הכנסת
עיריית פתח תקווה, צילום: נתי שוחט/פלאש 90

קצב התחלואה בישראל מוסיף לעלות, ובשל כך חוזרים גם ההגבלות, בעיריית פתח תקווה החליטו לבצע הגבלות מחדש מהן גם סגירת בתי הכנסת, כמו באור יהודה. מהעירייה נמסר: "לאור התפשטות הקורונה והעובדה כי קיימת הדבקה רחבה במוקדי התכנסות, לרבות מוסדות חינוך, אולמות אירועים, תנועות נוער ובבתי מכנסת, אנחנו מבקשים להקפיד על הכללים המפורטים בהמשך שגם יושמו לאחרונה ברשויות אחרות בארץ".

בכדי לוודא שההנחיות מיושמות, העירייה הודיעה כי תגביר את האכיפה וכן יוטלו קנסות וינתנו צווים מנהלים כנגד מפרי ההנחיות מתוך מטרה למנוע את התפשטות המגיפה ולשמור על בריאות הציבור.

בנוסף העירייה פרסמה הנחיות לגבי מספר נושאים: בעניין תנועות נוער הוחלט כי המבנים המשמשים את תנועות הנוער יהיו סגורים ולא תתקיים בהם כל פעילות אלא במרחב הפתוח תוך שמירה על כללי ההגיינה, עמידה בקפסולות והקפדה על 2 מטר. 

באולמות האירועים העירייה דורשת דרש להקפיד על מרחקים, עטיית מסכות והגיינה. גורמי הרשות יבצעו ביקורות באולמות האירועים ובמידה וההנחיות לא ייושמו - יינתנו צווי סגירה מנהליים לבעלי האולמות. כנ"ל לגבי הסופרים, מרכזי הקניות, מקומות הבילוי וחנויות הפועלות בעיר. 

גם לגבי בתי הכנסת, ראש העיר מתייחס ומבקש שלא להתפלל בתוך בתי הכנסת: "בדומה לרשויות אחרות וכפי שהחליטו חלק מרבני הקהילות בעיר, אנחנו מנחים את  הציבור שלא להתפלל בתוך בתי הכנסת עצמם אלא בשטח הפתוח תוך שמירה על עטיית מסכות ומרחקים נדרשים."

בסיכום ההודעה נכתב: "כל תושבי העיר צרכים ליישם את ההנחיות הנ"ל ובכך להבטיח את בלימת המשך התפשטות המגיפה בעיר. אנחנו לא רוצים להגיע למצב של סגר או אזורים מוגבלים כפי שמתרחש בערים אחרות בארץ".