לחץ שר האוצר עבד: פוקס ויתרה על המענק

בעלי רשת פוקס למשוך דיוידנד גבוה לכיסו, זאת לאחר שקיבל סיוע כלכלי מהמדינה להחזרת עובדים לעבודה. ישראל כ"ץ הגיב בכעס על ההחלטה שבסוף הובילה לוויתור של פוקס על המענק

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/20 11:21 ד בתמוז התשפ

לחץ שר האוצר עבד: פוקס ויתרה על המענק
ישראל כץ, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הראל ויזל בעלי רשת פוקס דרש במהלך הקורונה לקבל פיצויים מהמדינה, בעקבות משבר הקורונה, על מנת לסייע לעובדים שלו לחזור למשרותיהם. לאחר שקיבל את הפיצויים שדרש ממשרד האוצר התברר כי ויזל  משך לעצמו דיבידנדים בסכום של מיליוני שקלים. הביקורות לא איחרו לבוא ובראשם של שר האוצר ישראל כ"ץ.

כ"ץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "החלטת בעלי רשת פוקס למשוך דיוידנד גבוה לכיסו בעיתוי זה, של שעת משבר ומצוקה, ולאחר כל הסיוע שהוא וכלל המעסיקים קיבלו למטרה המוצדקת של החזרת עובדים לעבודה, צורמת ומנוגדת לסולידריות המתבקשת. אני פונה אליו לבטל מיידית את ההחלטה".

הלחץ על פוקס עבד וכעת הודיעו בחברה כי הם מוותרים על המענק: "דירקטוריון החברה מודיע כי לאור השיפור הניכר במכירות לאחר חזרת הקבוצה לפעילות, החברה מוותרת על כל מענקי המדינה. החברה מדגישה כי הדיבידנד שהוכרז ויחולק לבעלי מניות של החברה הינו דיבידנד בגין רווחי שנת 2019, והינו בהתאם למדיניות חלוקת הדיבידנד בחברה".

כזכור, אמש התברר כי בפוקס יחלקו דיבידנד בהיקף של כמעט 50 מיליון שקלים, כשחלק  מהכסף נכנס לכיסו האישי. ויזל טען להגנתו: "החברה מחלקת לבעלי המניות, שאני רק חלק קטן מהם, 50% מהרווחים ולא יותר מזה. כשהוחלט על הסגר במרץ, בצעד חריג הודענו לבורסה שאנחנו מקפיאים את חלוקת הדיבידנדים שעליה הודענו, כי לא ידענו לכמה זמן המשק יהיה סגור". כעת החברה חזרה בה מקבלת המענק.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן