פיצוץ ענק בטהרן על יד בסיס צבאי

רשת החדשות הסעודית אל ערביה דיווחה כי מקור הפיצוץ הוא ככל הנראה בבסיס צבאי מזרחית לבירה האיראנית. דובר משרד הביטחון האירני טען: מדובר בפיצוץ גז, לא היו נפגעים באירוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/20 07:34 ד בתמוז התשפ

פיצוץ ענק בטהרן על יד בסיס צבאי
הפיצוץ באיראן, צילום: צילום מסך

פיצוץ עז התרחש הלילה (ו') מזרחית לעיר טהרן, בירת איראן, ועורר בהלה בקרב התושבים. על פי תגובות האזרחים ארעו שני פיצוצים שהאירו את שמי העיר. כלי תקשורת בעולם הערבי, בהם רשת אל ערביה הסעודית, דיווחו כי מדובר בפיצוץ בבסיס צבאי הנמצא מזרחית לבירה טהרן. מדובר בבסיס שגורמי ביטחון במערב חושדים כי איראן ערכה בו לפני יותר מעשור ניסויים הקשורים לתכנית פיתוח הנשק הגרעיני שלה.

הרשויות באיראן חוקרות את הפיצוץ, סוכנות הידיעות "נור" דיווחה כי מדובר בפיצוץ מתקן גז סמוך למטה משרד הביטחון האיראני. בטלוויזיה הממלכתית ראיינו את דובר משרד ההגנה, דאבוד עבדי, שאמר כי הפיצוץ התרחש ב"אזור הציבורי" של בסיס פרצ'ין. הוא ציין כי לא היו נפגעים וכי הושגה שליטה באש.

בסיס פרצ'ין הוא אתר ששמו נקשר בעבר לתכנית האיראנית לבניית נשק גרעיני. ב-2014 גם כן ארע פיצוץ ענק שגרם לנזק בפרצ'ין והעלה חשדות לחבלה מכוונת, כך נטען בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס". מומחים טוענים כי פרצ'ין הוא למעשה מפעל ייצור חומרי נפץ ושכבר לפני 17 שנה בוצעו שם ניסויים שקשורים לייצור נשק גרעיני.