הבית הלבן: הדיונים על החלת ריבונות הסתיימו ללא החלטה

גורם אמריקאי בכיר התייחס לדיונים בבית הלבן בנוגע להחלת הריבונות ואמר לסוכנות הידיעות רויטרס: "לא התקבלה החלטה סופית בנושא בשלב זה". גרינבלט: "המדינה הפלשתינית העתידית לא תהווה איום על ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/06/20 18:39 ג בתמוז התשפ

הבית הלבן: הדיונים על החלת ריבונות הסתיימו ללא החלטה
הבית הלבן, צילום: shutterstock

בעוד פחות משבוע יגיע תאריך היעד של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתחילת תהליך החלת הריבונות. בימים האחרונים דווח כי בכירים בבית הלבן עוד דנים על החלת הריבונות המגיעה במסגרת תכנית המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הערב (ה') מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס כי הדיונים בבית הלבן הסתיימו ללא החלטה. 

היועצת הבכירה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, קיילין קונווי, הודיעה הבוקר כי טראמפ ייתן בקרוב הצהרה משמעותית בנוגע להחלת הריבונות: "יש שיחות שמתנהלות בשלב זה, כמובן שהנשיא יישא הצהרה, הוא דיבר על זה בעבר, ואני אשאיר לו לתת לכם הצהרה משמעותית".

היועצת הבכירה אמנם לא פירטה מיהם הבכירים שהשתתפו בשיחות אך גורם בכיר בממשל האמריקאי אמר בתחילת השבוע כי השגריר דיוויד פרידמן, יגיע לוושינגטון כדי להיפגש עם בכירים בממשל כמו שר החוץ מייק פומפאו, היועץ ג'ארד קושנר ומחליפו בתפקיד השליח במזרח התיכון אבי ברקוביץ'. השלושה ידונו גם בשאלה האם לתת את האפשרות לנתניהו להתקדם עם מהלך הריבונות גם אם שר הביטחון גנץ יתנגד לכך. 

ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של ארה"ב לשעבר העביר הערב מסר מיוחד לראשי מועצת יש"ע: "במקום לתקוף את טראמפ וקושניר תסבירו מה החששות שלכם. זה לא הוגן לומר רק דברי ביקורת. המדינה הפלסטינית העתידית לא תהווה איום על ישראל" את הדברים אמר בכנס של ארגון "שורת הדין" שהתקיים באופן מקוון.