המועצה להשכלה גבוהה: "השאיפה היא שהסטודנטים יסיימו את סמסטר ב' כסדרו"

במהלך ישיבה שהתקיימה הבוקר בוועדת החינוך, התרבות והספורט, אמר נציג ועד ראשי האוניברסיטאות: "המוסדות החברים בוועד התחייבו שהסטודנטים לא ימשכו את השנה לתוך השנה הבאה, אך אם הדבר ידרוש מועדי בחינה נוספים – נעשה זאת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/06/20 16:54 ל בסיון התשפ

המועצה להשכלה גבוהה: "השאיפה היא שהסטודנטים יסיימו את סמסטר ב' כסדרו"
ישיבת ועדת חינוך, הבוקר, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

היום (ב') התקיימה בוועדת החינוך, התרבות והספורט, בראשות ח"כ רם שפע, ישיבה ובה שטחו הסטודנטים את בעיותיהם. הסטודנטים הצגו תמונה ממנה עלה כי אין אחידות בין המענים שמספקים המוסדות האקדמיים לסטודנטים שנתקלים בקשיים בשל מגבלות הקורונה. כך לדוגמה, לסטודנט שאביו חולה בסרטן נאמר כי אם הוא מפחד להגיע ולהיבחן בכיתה, הוא יוכל לקבל מועד בחינה נוסף בשנת הלימודים האקדמית הבאה.

לדברי שלומי יחיאב, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית שהשתתף בישיבה, בחינה בסמסטר הבא אינה פתרון מקובל. "תקופת הבחינות צריכה להסתיים בקיץ במועדה, על פי חוק זכויות הסטודנט". לגבי סטודנטים שנמצאים בבתים בגלל בן משפחה בסיכון, אמר יחיאב שהמוסדות צריכים עוד היום לתת לסטודנטים הללו פתרונות אחידים.

נועה שוקרון, נציגת משרד האוצר: "הסוגיות הכלכליות שמטרידות את הסטודנטים נמצאות במו"מ שלנו, של ות"ת, של ההתאחדות ושל השר להשכלה גבוהה. חשוב לנו לדייק ולמקד את הסיוע לאוכלוסיות שאכן זקוקות לכך, וזוהי עבודה מורכבת שלוקחת זמן. אני מקווה שבימים הקרובים נוכל לצאת בתכנית מתואמת שמקובלת על כל הצדדים".

ועד ראשי האוניברסיטאות: "המוסדות החברים בוועד התחייבו שהסטודנטים לא ימשכו את השנה לתוך השנה הבאה. אם הדבר ידרוש מועדי בחינה נוספים – נעשה זאת". מנגד, במועצה להשכלה גבוהה אמרו: "השאיפה היא שהסטודנטים יסיימו את סמסטר ב' כסדרו".

יו"ר הוועדה, ח"כ רם שפע, אמר כי הוא מצפה מהמוסדות האקדמיים לפרסם שורה של פתרונות כלכליים ואקדמיים ברורים שיסייעו לסטודנטים לצלוח את המשבר.