ועדת הכספים שללה מתן פטור ממע"מ לארגונים בינלאומיים

בוועדה הוחלט כי ארגונים האנטי ישראליים לא יכללו ברשימת מקבלי ההטבה. הארגון היחיד שיאושרו לו הטבות הוא הארגון ההומניטרי UNOPS. מנגד הוחלט להעביר את ההחלטה למנכ"לי משרדי הביטחון והאוצר אם להעניק פטור או לא

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/20 11:51 ל בסיון התשפ

ועדת הכספים שללה מתן פטור ממע"מ לארגונים בינלאומיים
צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בשבוע שעבר דחתה ועדת הכספים את הדיון לעניין הסדרת פעילות של ארגוני סיוע בינלאומיים בצד הפלשתיני, כך שיחול עליהם מע"מ אפס ברכישת דלקים. היום (ב') הדיון בנושא חזר בפני הוועדה, ח"כ משה גפני ויתר חברי הוועדה שללו לראשונה מתן פטור ממע"מ על דלקים לארגונים אנטי ישראליים. הנוהל החדש יאושר על ידי מנכ"לי משרדי הביטחון והאוצר ובאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני: "את מה ששרי הביטחון לדורותיהם, כמו גם ליברמן ובנט אישרו, לראשונה ועדת הכספים עצרה את מתן הפטור לארגונים אלו, מעתה הארגונים יצטרכו את אישור המתפ"ש שהודיע שמתנגד לארגונים אל"ו.

בתחילת הדיון חבר הכנסת אופיר כץ דרש להוריד מרשימת הארגונים שמקבלים את ההקלות שני ארגונים אנטי ישראליים אשר פועלים בצורה מפורשת ובוטה כנגד מדינת ישראל. ראש הממשלה נעתר לבקשתו של חבר הכנסת כץ וסוכם כי הארגונים האנטי ישראליים לא יכללו ברשימת מקבלי ההטבה. הארגון היחיד שיאושרו לו הטבות הוא הארגון ההומניטרי UNOPS.

חבר הכנסת אופיר כץ: "מדינת ישראל נאבקת במשך שנים בארגונים אנטי ישראליים שמפיצים שקרים, מחרימים ופוגעים בתדמיתה של מדינת ישראל ברחבי העולם. לא היה שום הגיון שביד אחת נלחם בארגונים שמטרתם עשיית דה-לגיטימציה לישראל ומצד שני נחזק אותם עם הטבות כספיות. אני שמח שהצלחנו לעצור את זה. אני מודה לראש הממשלה על ההיענות לבקשה, ליו"ר ועדת הכספים, משה גפני ולחברי הוועדה על המאבק המשותף לבלום את הצעד השגוי וחסר הלוגיקה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את הכרעת הוועדה: "חמור מאוד שהליכוד תומך בהקלות במע"מ ובפטור ממס בלו על דלק שסביר מאוד שיתגלגל לארגונים שתומכים בבי די אס. אחרי שבשני דיונים בוועדה הם הסבירו לנו כמה זה אבסורד להעניק את ההטבות האלו ושאסור לאפשר את המחטף למתפ"ש הם מצביעים בעד ומעניקים רוח גבית לבי די אס. כולם מבינים את הישראבלוף ובכל זאת מתיישרים לשמאל ומעבירים את הפטור עם הרשימה המשותפת. יום עצוב למדינת ישראל. הליכוד חזקים בדיבורים, חלשים במעשים".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן