נתניהו באולטימטום לגנץ: ריבונות או בחירות

לנתניהו דרושה תמיכת כחול לבן להחלת הריבונות על מנת לקבל רוב בכנסת, אלא שגנץ מעוניין לדחות את העניין בנימוק כלכלי. נתניהו המעוניין בהישג החלת הריבונות ערך מספר פגישות עם גנץ כדי להבהיר את חשיבות הנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/20 08:22 ל בסיון התשפ

נתניהו באולטימטום לגנץ: ריבונות או בחירות
צילום: Israel Sellem

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להוט להחיל את הריבונות בשבוע הבא, ובכך לרשום את ההישג הגדול ביותר בקדנציה שלו. אלא שלנתניהו חסר את הרוב בכנסת על מנת להעביר את החוק. נתניהו גילה כי שותפיו הגדולים בממשלה, כחול לבן, לא ששים להיות שותפים להחלטה. בהסכם הקואליציוני אף נתניהו הצליח למנוע מבני גנץ להטיל זכות וטו על ההצבעה, אך עדיין התמיכה של כחול לבן עלולה לא להגיע.

בישראל היום נחשף כי נתניהו קיים בשבועות האחרונים מספר פגישות עם גנץ, על מנת לקבל את הסכמתו להצביע בעד החלת הריבונות. נתניהו עלול גם לאבד את תמיכת ש"ס לאחר שאריה רמז לנתניהו שבלי תמיכת כחול לבן, זה עלול להשפיע גם על התמיכה שלו. במהלך השיחות בין גנץ לנתניהו ניסה גנץ לדחות את ההצבעה מסיבות תקציביות. נתניהו כעס על ההתנגדות והבהיר לגנץ כי אם לא יתמוך הדבר יפגע בשלמות והממשלה ויצאו לבחירות.

מכשול נוסף שנתניהו צריך לעבור הוא דרישת האמריקאים שכחול לבן חייבת להיות שותפה להחלטת החלת הריבונות. ההחלטה הזו גורמת לנתניהו להיות לחוץ אף יותר ולהפעיל לחץ על גנץ. בתוך כחול לבן הדעות חלוקות, כאשר חלק תומכים בהחלת הריבונות אך אחרים עוד מסתייגים. כזכור שר התקשורת יועז הנדל מסיעת דרך ארץ, אמר בראיון לגלי צה"ל כי יתמוך בהחלת הריבונות גם אם גנץ יתנגד.