מנכ"ל משרד הבריאות: אם נשמור על ההנחיות לא נלך לסגר נוסף

פרופסור חזי לוי בתדרוך ראשון מאז נכנס לתפקיד. לוי התייחס למצב התחלואה הגובר, ודרש מהאזרחים ומהרופאים להקפיד על חבישת מסיכה ושמירת מרחק.

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/20 18:22 כט בסיון התשפ

מנכ"ל משרד הבריאות: אם נשמור על ההנחיות לא נלך לסגר נוסף
חזי לוי, צילום: משרד הבריאות

מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, פרופסור חזי לוי, מכנס בשעה זו מסיבת עיתונאים בה יתייחס למצב הקורונה בישראל. בתחילת דבריו נתן פרופ' לוי את המצב המעודכן של התחלואה בישראל, ודיווח שמשבוע שעבר נדבקו מעל 1,700 איש בנגיף הקורונה. בנוסף סיפר כי משרד הבריאות הגדיל את כמות הבדיקות ביום, וכרגע המצב עומד על כ-15 אלף בדיקות ביום. 

''אנחנו מבצעים כ-15 אלף בדיקות ביום ואחוז החיובים הולך ועולה. אנחנו עוברים את ה-2 אחוז חיובים בבדיקות. שיעור ההדבקה גדל. אנחנו רואים יותר מאומתים צעירים מאשר בתקופה הקודמת. המאומתים מפוזרים ביותר מ-50 ישובים. התחלואה היא תחלואה קהילתית וזה מאתגר'' אמר לוי.  כמו כן הוא עומד על השינויים בגל התחלואה החדש: "יש כמה שינויים בדפוס של התחלואה. יש יותר חולים צעירים מאשר שראינו במרץ-אפריל-מאי. אם בחודשים הקודמים הסיבות למחלה היו חזרה מחו"ל, כרגע זה לא קיים והתחלואה היא קהילתית - דבר שמטיל אתגר גדול על קטיעת שרשרת ההדבקה ואיתור המסלולים האפדימיולוגים של החולים".

הנתונים המעודכנים של המשרד

הנתונים המעודכנים של המשרדצילום: משרד הבריאות

לוי התייחס לשאלה האם יש סיכון בכך שיהיה סגר נוסף בישראל, ושלל זאת אך התנה זאת בהקפדה על ההנחיות: "אף אחד לא רוצה לחזור לסגר ולסכן את הבריאות. אם נדע להקפיד על התנהגות נכונה, על הבנה שהמחלה עוד בקרבנו, שהיא לא תמה ושאנחנו יכולים להשטיח את העקומה - נוכל להתקיים בצל הקורונה, כי צפוי לנו עוד זמן רב בצלה". עוד הוסיף: "אין תחליף למסכה, שמירת מרחק והיגיינה. חייבים להגביר את האכיפה ולבצע בדיקות על פי מדיניות מקצועית ברורה. אתמול הוריתי על פתיחת שלוש מחלקות קורונה נוספות. כל הדברים הללו נעשים תוך הערכות מצב תדירות. ראש הממשלה מעורב מאוד ונותן דעתו והנחייתו".