נתניהו: "לא נביא על עצמנו את השבת ההסגר"

ראש הממשלה נתניהו הזהיר בפתח ישיבת הממשלה מפני חזרה לסגר בו הייתה מדינת ישראל לפני כחודשיים - במידה והעלייה בתחלואה בנגיף הקורונה תימשך. גנץ: "חייבים להיות אחראיים, להמשיך ולקדם את הנחיות שלנו ואת הראייה המאוזנת באופן שבו המשק יוכל לתפקד והחברה תוכל לחיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/20 11:35 כט בסיון התשפ

נתניהו: "לא נביא על עצמנו את השבת ההסגר"
ישיבת הממשלה, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הזהיר הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה מפני הליכה אחורה בהקלות וחזרה לסגר בו הייתה מדינת ישראל לפני כחודשיים - במידה והעלייה בתחלואה בנגיף הקורונה תימשך.

עוד אמר נתניהו כי "בסוף השבוע קיימתי התייעצויות בעניין העלייה התלולה בתחלואה של הקורונה. ביקשתי לכנס ישיבה של כל המנכ"לים של המשרדים הרלוונטיים והשלטון המקומי עם ראש המל"ל וגם עם מומחים שונים שנתנו הערכות. הם הראו לי תחזיות שונות וכולן קשות. אנחנו לא נביא על עצמנו את השבת ההסגר".

"אנו עושים את כל המאמצים להביא לחיסון, כולל בארץ של המכון הביולוגי כולל השקעה שלנו בחברת מודרנה", הוסיף ראש הממשלה. "אנו רוצים לקוות שמשהו יצליח פה, אבל עד אז אין לנו ברירה, אין אלטרנטיבה. תלבשו מסיכות ותשמרו על מרחק"

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר: "הסוגיה של הכרת מועצת הנגידים של סבא"א בהפרות האיראניות היא מאד חשובה, ומזכירה לעולם ולנו, על פי הסדר הזה, שאיראן היא קודם כל בעיה עולמית, אחר כך היא גם בעיה אזורית שמערערת את היציבות בכל רחבי המזרח התיכון, וכמובן שהיא מטרידה מאד בפרט גם את מדינת ישראל".

"ההשפעה שלה בסוריה, בלבנון, בסיני, ובעזה, מזכירה לנו שבסופו של דבר, גם אתגרי הביטחון שכרגע נראים פחות בוטים, נוכח האתגר של הקורונה, לא באמת נעלמו והם ישובו ויאתגרו אותנו", אמר גנץ.

עוד הוסיף גנץ, "בסוגיית הקורונה אני מבקש לומר לציבור ולכם, האתגר הגדול ביותר בעיני הוא איך מתקיימים לאורך זמן ב"שגרת קורונה". הנושא הזה ימשיך ללוות אותנו בשנה וחצי הקרובות ויכול להיות שאפילו יותר מכך, והמתח בין הבריאות האישית והסוגייה הכלכלית, ברמת המיקרו ברמת הפרט, והסוגיה הכלכלית ברמת המדינה ימשיך וילווה אותנו גם כן".

וציין, "לכן, עלינו כממשלה, מוטלת החובה להצליח לנהל נכון בכל התחומים את התשובה המאוזנת בכל מה שקשור לבריאות הציבור מחד וקיומו של המשק והכלכלה מאידך. זו נוסחה מורכבת, שתלויה בכך שנצליח לקיים שגרה בטוחה. זה מחייב הנחיות מדויקות, זה מחייב הכנה טובה ברמת הממשלה, קבינט הקורונה, שר הבריאות והמוסדות הרלוונטיים כלפי מטה, וזה מחייב אחריות אישית מהציבור כלפי מעלה. אי אפשר שזה יעבוד רק בצורה חד כיוונית. חשוב מאד שהציבור ישתף פעולה עם ההחלטות שמתקבלות על מנת שנוכל באמת לבוא עם תוכנית פעולה מאוזנת, יציבה ובטוחה".

לדבריו, "כמו שראש הממשלה אמר, ביקרנו רק לפני כשבועיים, יחד עם שר הבריאות במכון הביולוגי, וראינו את המאמצים שעושים בתוך ישראל, על מנת לקדם את הנושא של החיסון שהוא כמובן מאד חשוב, ואנחנו מכירים גם את המאמצים שעושים מחוץ לישראל".

"לסיכום, אסור לנו שתהיה או שניצור היסטריה בציבור. אנחנו חייבים להיות אחראיים, להמשיך ולקדם את הנחיות שלנו ואת הראייה המאוזנת באופן שבו המשק יוכל לתפקד והחברה תוכל לחיות".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן