השר רפי פרץ: "החלת ריבונות היא הזדמנות פז, לא נסכים להקמת מדינה פלשתינית"

השר לירושלים ומורשת התייחס להריסת אתרי מורשת שמבוצעת על ידי פלשתינים: "המאבק על הריבונות הוא גם המאבק על המורשת שלנו". עוד כתב השר כי הוא עובד על תכנית עבודה שתעזור לעיר ירושלים לצאת מהמשבר הכלכלי שנגרם לה בשל הקורונה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/06/20 12:49 כז בסיון התשפ

השר רפי פרץ: "החלת ריבונות היא הזדמנות פז, לא נסכים להקמת מדינה פלשתינית"
הרב פרץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ, התייחס היום (שישי) בדף הפייסבוק שלו לשני נושאים מרכזיים. השר פרץ פתח בהתייחסו להחלת הריבונות: "המאבק על הריבונות הוא גם המאבק על המורשת וההיסטוריה שלנו. החלת הריבונות בשטחי יהודה ושומרון היא הזדמנות פז. הממשל האמריקני מכיר בזכותנו ההיסטורית על הארץ ואני סבור שאסור לנו לפספס את האפשרות להחיל את החוק הישראלי בנחלת אבותינו".

השר פרץ לא התעלם מהבעיות שלדעתו קיימות בתכנית הנוכחית ובעיקר להרס אתרי מורשת והיסטוריה שמבצעים הפלשתינים: "לא נסכים להקמת מדינה פלסטינית ונאבק על הצירים ליישובים. השבוע ראיתי כיצד הפלסטינים מתייחסים לאתרי המורשת שלנו. ראיתי כיצד הפלסטינים משמידים את העתיקות שלנו. המציאות הזאת קיימת באתרים רבים ברחבי יהודה ושומרון. הגעתי גם לחירבת' עלמין ליד ענתות והחלטתי שמשימה מרכזית שלי בתחום המורשת תהיה המלחמה בשוד העתיקות ביו"ש".

השר פרץ המשיך וכתב: "צריך לדעת שיש כאן יד מכוונת. הרשות הפלסטינית רוצה להשמיד את ההוכחות ההיסטוריות של החיים היהודיים שהיו כאן. הפלסטינים משמידים אתרי מורשת ביהודה ושומרון, בהר הבית ובסילוואן. אפעל לכך שבתכנית המאה אתרי המורשת יסומנו ושמדינת ישראל תגן עליהם. זו המורשת שלנו וזו ההיסטוריה שלנו ולא ניתן לאף אחד להשמיד אותה".

נושא שני אליו התייחס השר פרץ הוא המשבר הכלכלי אליו נקלעה העיר ירושלים בעקבות משבר הקורונה: "בנוסף אני עובד על תכנית עבודה מסודרת ויסודית שתעזור לעיר לצאת מהמשבר הכלכלי שפוקד אותה בעקבות הקורונה, חלק משמעותי מכלכלת העיר בנוי על התיירות הנכנסת, שכמובן נפגעה עמוקות מהקורונה, הפגיעה מתבטאת לא רק במלונות אלא גם במגוון עסקים הסובבים את התיירות כמו מסעדות, מוניות, מורי דרך, ועוד. לא נשאיר את ירושלים בצד הדרך. אפעל להגדלת תיירות הפנים ולסיוע עבור העסקים בעיר יחד עם שותפי ראש העיר משה ליאון".