מערכת החינוך של חיזבאללה מציגה: שטיפת מוח לשנאת יהודים

דו"ח חדש של הליגה נגד השמצה מנתח את ספרי הלימוד של חיזבאללה ומגלה עד להיכן מגיעה התעמולה נגד היהודים בספרי הלימוד של חיזבאללה. בין השאר: "תכונות היהודים – הונאה, רמייה והפרת הסכמים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/06/20 09:20 כו בסיון התשפ

מערכת החינוך של חיזבאללה מציגה: שטיפת מוח לשנאת יהודים
תנועת צופי "אל-מהדי" של חיזבאללה, צילום: shutterstock

הליגה נגד השמצה פרסמה בוקר (חמישי) דו"ח המראה כי ספרי הלימוד של חיזבאללה בלבנון מלמדים ילדים קטנים מקצועות שונים מלאי הסתה שיטתית לאנטישמיות ותמיכה בטרור. בדו"ח קוראת הליגה לסנקציות חדשות על חיזבאללה, סנקציות שיכוונו נגד רשת מוסדות החינוך שמפעיל הארגון. הדו"ח מלמד כי ספרים שמשמשים את הארגון ללימוד היסטוריה ונושאים נוספים בקרב ילדים - רוויים בהסתה שיטתית לאנטישמיות ותמיכה בטרור.

כותרת הדו"ח "הוראת אנטישמיות וטרור בבתי הספר של חיזבאללה", מראה עד כמה המחשבה האנטי-יהודית האלימה מושרשת עמוק בבתי ספר פרטיים, קבוצות צופים ומוסדות חינוך אחרים הקשורים לחיזבאללה. לצורך עריכת הדו"ח, השיגה הליגה נגד השמצה ספרי הלימוד המשמשים במוסדות אלה. עם פרסום הדו"ח מתאפשר לראשונה להבין כיצד משתמשים באנטישמיות כדי לכוון את התלמידים לשנאת יהודים.

מומחי הליגה למדו מקרוב שני ספרי לימוד לבית הספר היסודי, שפורסמו על ידי Mustafa Generation Publishing House, זרוע ההוצאה לאור של הרשת הארצית של מוסדות החינוך המסונפת לחיזבאללה. בספר "ארה"ב וההיסטוריה", כתוב כך: "היהדות היא דת שמוגבלת ליהודים בלבד, הם אדוני העולם ושליטי היקום ואין לאיש זכות להיות חלק ממנה, ללא קשר למעמדו. זה מה שהפך אותם לשנואים ומנודים וייתכן שאפילו הגביר את הרתיעה של הסביבה מהם: אי הצדק שבהם, השחצנות שלהם, תאוות הבצע וההתנהגות המונופוליסטית". 

בספר אחר, "אסלאם הוא המסר שלנו", נכתב בשיעור על יהודים בני המאה השביעית: "בואו נלמד את השיעור והלקח, שכן הציונים הם אויבי האנושות בעבר, בהווה ובעתיד בגלל התכונות שלהם – הונאה, רמייה והפרת הסכמים".

ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, אמר: "פשוט מזעזע שמלעיטים ילדים צעירים מגיל גן במעשיות אנטישמיות מרושעות, כגון שהיהודים הם שטניים, שהם רצחו את ישו ושהם חותרים תחת דתות אחרות כדי להשתלט על העולם".

כאמור, עם פרסום הדו"ח, הליגה נגד השמצה קוראת לארה"ב ולממשלות אחרות בעולם, בדגש על מדינות באירופה, אמריקה הלטינית, מזרח ודרום אסיה ומזרח אפריקה - שבהן זרועות הגיוס והלוגיסטיקה של החיזבאללה פעילות, לבצע במהרה הערכה באילו מוסדות חינוך נוטלים חלק בפעילות שקשורה בחיזבאללה. על מוסדות כאלה ניתן יהיה להטיל סנקציות.