שוב עימות בקואליציה? ח"כ קרעי נגד השר ניסנקורן

ח"כ קרעי בשאילתה לשר המשפטים: "האם אחרי הפרסומים החדשים בעניין מנדלבליט, אתה עדיין חושב שהכול פייק ניוז?" השר ניסנקורן השיב: "מערכת המשפט לא עומדת למשפט, היא שומרת הצדק ומגדלור של הצדק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/20 12:40 כה בסיון התשפ

שוב עימות בקואליציה? ח"כ קרעי נגד השר ניסנקורן
חבר הכנסת קרעי, צילום: דוברות הכנסת - עדינה וולמן

שר המשפטים אבי ניסנקורן השיב במליאת הכנסת לשאילתה של ח"כ שלמה קרעי בנושא "חשד לניצול מעמד היועץ המשפטי לממשלה", בהתייחס לפרסום בתקשורת לפיו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ביקש מפרקליט המדינה דאז שי ניצן לשנות את עילת גניזת התיק נגדו לחוסר אשמה.

השר ניסנקרון השיב: "אין כל שחר בטענות כאילו הוצגו נתונים שגויים בפני ועדת האיתור או בפני בג"ץ, ובוודאי שאין בסיס לטענה כי מנדלבליט ניצל טעות כלשהי לשם זכייה בתפקיד. נהפוך הוא, כלל ההחלטות המחייבות בעניין עמדו הן בפני ועדת האיתור, הן בפני הממשלה טרם המינוי, והן בפני בית המשפט העליון."

שר המשפטים ניסנקורן

שר המשפטים ניסנקורןצילום: דוברות הכנסת - עדינה וולמן

זו היא הפעם השנייה בתוך שבועיים שח"כ קרעי מגיש שאילתה בנושא ועל כך הוסיף השר ניסנקורן: "אני מבקש להציע הצעה: יש מבין חברי הבית הזה מי שמשקיעים חלק ניכר מזמנם במאמץ נפסד לפגוע בשמם הטוב של עובדי ציבור מסורים ומערכת אכיפת החוק. אני מציע לתעל את האנרגיה המבוזבזת הזו לעבודה אמיתית ומשותפת, למען אזרחי ישראל וחיזוק הדמוקרטיה הישראלית."

ח"כ שלמה קרעי הוסיף ושאל את שר המשפטים: "אמרת לפני שבועיים וגם עכשיו אתה אומר את אותו דבר, שהכול פייק ניוז. האם אחרי הפרסומים החדשים שלפיהם מנדלבליט פנה לכפופים אליו בחשאי וביקש לסגור את תיקו מחוסר אשמה, אתה עדיין חושב שהכול פייק ניוז? איך ייתכן שאין כאן שקיפות בנושא כל כך חשוב שמנדלבליט פונה לכפופים אליו במחשכים בעניין שנוגע לכשירותו כיועץ משפטי, והציבור לא יודע על זה? איך אפשר לקבל התנהלות כזו מצד אלו שדורשים ניקיון כפיים וטוהר מידות מכל השאר?"

שר המשפטים ניסנקורן חזר והשיב: "מערכת המשפט לא עומדת למשפט. מערכת המשפט היא שומרת הצדק ומגדלור של הצדק, וטוב היה אם כל נציגי הציבור כולם היו עומדים לימין מערכת המשפט, במובן שיש לנו מערכת משפט שצריך לשמר אותה ולחזק אותה."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן