נתניהו על הרב אליהו זצ"ל: "דמות ענקים שאינה משתכחת מן הלב גם בחלוף עשור"

במלאות עשור לפטירתו של הראשון לציון, מרן הרב מרדכי אליהו זצ"ל, ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר על היכרותו עם הרב אליהו, גדולתו ואהבת העם והארץ שפיעמה בו. הסרטון שודר בהילולה שנערכה על ידי איגוד רבני קהילות ודרכי הוראה לרבנים. נתניהו: "גם בחלוף עשור חוכמת התורה שהייתה בו, מעשיו הטובים, השפעתו הרוחנית האדירה, כל אלו שרירים וקיימים

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/20 10:11 כה בסיון התשפ

נתניהו על הרב אליהו זצ"ל: "דמות ענקים שאינה משתכחת מן הלב גם בחלוף עשור"
הרב מרדכי אליהו זצ"ל, צילום: פלאש 90. יוסי זמיר

אמש, (ג') התקיימה הילולה שנערכה לזכרו של הראשון לציון מרן הרב מרדכי אליהו זצ"ל, במלאות עשור לפטירתו. ההילולה נערכה על ידי איגוד רבני קהילות ודרכי הוראה לרבנים. במהלך האירוע ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר על היכרותו עם הרב אליהו: "הראשון לציון, הרב מרדכי אליהו זכר צדיק לברכה, הוא דמות ענקים שאינה משתכחת מן הלב. גם בחלוף עשור חוכמת התורה שהייתה בו, מעשיו הטובים, השפעתו הרוחנית האדירה כל אלו שרירים וקיימים."

"אנחנו קוראים במגילת אסתר "כי האיש מרדכי הולך וגדול" זהו תיאור מדוייק של מהלך חייו של הרב אליהו. הוא היה איש ירושלים, אוהב ירושלים שינק מהמורשת המפוארת של יהדות ספרד" אמר נתניהו.

עוד הוא הוסיף: " הרב מרדכי אליהו הלך וגדל בזכות שקדנותו וחריצותו בלימוד התורה. הידע העצום שלו נבנה נדבך על נדבך. כשכיהן כרב הראשי לישראל וגם לאחר מכן, הוא שימש כתובת לאלפים ולרבבות שביקשו את עצתו וברכתו. לא רק בישראל, בעולם כולו. כל העולם היהודי".

על פגישותיו עם הרב אליהו אמר נתניהו: " אני נפגשתי בהזדמנויות רבות עם הרב אליהו. תמיד התרשמתי ממאור פניו, מחריפות שכלו, מהרגישות שלו למצוקת הזולת. הייתה בו גאונות מופלגת בצד אחד, וענווה גדולה מצד שני. גלימת הראשון לציון שבא התעטף, תמיד הקרינה הוד והדר. הוא היה אדם נוח לבריות, אבל כשנושאים שנוגעים לנפש האומה התעוררו, הוא היה תקיף".

נתניהו אף סיפר עד כמה הרב אליהו רצה בשחרורו של פולארד ושמעשיו של הרב אליהו עודדו אותו להמשיך ולהילחם על שיחרורו גם לאחר שהרב עצמו נפטר.

לסיכום אמר נתניהו כי "ביום הזיכרון לרב אליהו, נתנחם בהמשכיות, בשרשרת הדורות המשפחתית, בהפצת תורתו של הרב, באהבת העם והארץ שפיעמה בו. אהבת ארץ ישראל שאין שניה לה, בהכשרת אלפי אברכים לרבנות ולדיינות, במוסדות שהקים, בגרעינים התורניים שקמו לזכרו".

יו"ר איגוד רבני קהילות הרב עמיחי אליהו: "דבריו המרגשים של ראש הממשלה מתמצתים עד כמה שאפשר את גדולתו של הרב והשפעתו הגדולה שהייתה לו על כל יהודי. במהלך היום, אנו שנמשיך ונספר על דרכו של הרב, הזכרונות, הגעגוע ואף על החותם שהשאיר בכולנו. אני מזמין את כולם לצפות במהלך היום בשידור החי של ערוץ של איגוד רבני קהילות על מנת לשמוע ולהתחבר לדרכו של הרב".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן