החל מהבוקר: תחודש אכיפת הוראות הקורונה

לאחר שתוקפן של תקנות שעת החירום פג אתמול, מליאת הכנסת אישרה את התקנות מחדש ואכיפת חובת הבידוד וחבישת המסכות תחודש. בנתיים - ויכוח בממשלה לגבי הקלות והחזרת פעילות הרכבות, קצינים בכירים בצה"ל נכנסו לבידוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/20 08:32 כה בסיון התשפ

החל מהבוקר: תחודש אכיפת הוראות הקורונה
אילוסטרציה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי יום שבו לא חולקו דו"חות בגין הפרת הצווים לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, היום (ד') ב-06:00 נכנסו שוב לתוקף התקנות לשעת חירום, לאחר שאמש הושלמה חקיקתן בכנסת.

קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום בצהרים, כאשר שרי האוצר והבריאות תומכים בהקלות נוספות, בדגש על חידוש הרכבות ופתיחת אירועי התרבות, לעומת ראש הממשלה, שנראה שבולם את ההקלות הללו. לפי הדיווחים כרגע, המשך ההקלות ופתיחת הרכבות כלל לא עומדת על הפרק, מה שמעיד שנתניהו אינו מעוניין בכך.

גישתו של אדלשטיין היא הפשך ההקלות, לצד אכיפה קפדנית על שאר ההוראות. לדבריו, אי פתיחת הרכבות מובילה לעומס בשאר התחבורה הציבורית וצפיפות רבה באוטובוסים. בנוסף, פתיחת הרכבות דווקא תועיל למאבק אחר ההתפשטות, בשל העובדה שהפתיחה תלווה ברישום מוקדם, דבר שיאפשר מעקב הדוק אחר הנוסעים ולא יהיה צורך בהכנסה לבידוד של נוסעי רכבות שלמות, אלא קרונות ספיציפיים.

גם שר האוצר כץ מציג עמדה דומה וכמוהו שרים נוספים בקבינט הקורונה. אחד השרים אמר: "אם נשאיר את ענף התרבות סגור יהיו פה התאבדויות של אנשים. אפשר לקחת סיכון מבוקר ולהגביר את האכיפה". נתניהו צפוי להיפגש עם נציגים של מחאת התרבות שמצפים לתשובות.

נראה שאת התשובות יספקו במטה לביטחון לאומי (המל"ל), הגוף המייעץ לראש הממשלה, שעוד לא הכריע בעניין. כאשר, גם אם תתקבל החלטה לפתוח את הרכבות, הדבר לא יתרחש לפני יום שני הבא, בשל רצון משרד התחבורה לפתוח באופן מסודר, ואי הרצון לפתוח ביום ראשון העמוס ממילא.

במשרד התחבורה נערכים להפעלת הרכבות במתכונת של 500 נוסעים בכל רכבת, כשאלו יצטרכו להזמין כרטיסים עד 48 שעות מראש. המערכת לרכישת הכרטיסים פותחה על בסיס מערכת אחרת להזמנת מקום שמור. ב'רכבת ישראל' נערכים לקמפיין הסברה רחב, שיסביר את נהלי ההרשמה החדשים ואת העובדה שלא יהיה די מקום לכל הדורשים, בשל הרצון לשמור על ההנחיות ועל הריחוק.

הקורונה בצה"ל- לצד התפשטות הקורונה במערכת החינוך, הבוקר דווח כי מספר קצינים בכירים, וביניהם אלוף פיקוד מרכז, תמיד ידעי, יכנסו לבידוד לאחר ששהו בקרבת עובד קבע בצה"ל שאובחן כחולה בנגיף הקורונה.