הח"כ המיועד, הרב ברוך גזהיי מש"ס, מתפטר מהרשימה בעקבות הפרסומים על דבריו

בעקבות פרסום דבריו הגזעניים כלפי נשים ומיעוטים בשיעור לפני מספר שנים, התפטר ח"כ המיועד מש"ס, הרב ברוך גזהיי, מרשימת המפלגה לכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/20 20:59 כד בסיון התשפ

הח"כ המיועד, הרב ברוך גזהיי מש"ס, מתפטר מהרשימה בעקבות הפרסומים על דבריו
צילום: יעקב כהן

הרב ברוך גזהיי הודיע הערב (יום ג׳) ליו״ר שס השר אריה דרעי, כי החליט להתפטר מרשימת שס ולא לכהן בכנסת. הרב גזהיי אמור היה להיכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי, אולם בעקבות שורת התבטאויות שלו שעוררו סערה תקשורתית הוא ויתר על כניסה לכנסת.

לאחר התפטרות הרב ברוך גזהיי מרשימת שס, חבר המועצה מטעם שס יעקב זכריהו צפוי להיכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי.

הערב דיווחו ב"חדשות 12" על שורת התבטאויות של הרב ברוך גזהיי בשיעור לפני כמה שנים, בהן נשמע אומר דברים גזעניים בגנות נשים ומיעוטים. פרסומים אלו מגיעים בעקבות דיווחים מוקדמים יותר על דברים שאמר, בעקבות הדברים הללו התנצל וטען כי דבריו הוצאו מהקשרם, וננזף על ידי יו"ר שס אריה דרעי.

בשנת 2016 אמר הרב גזהיי באחת מדרשותיו: "אישה צריכה להיות צנועה. בדרך כלל כתוב בספרים של המקובלים, אישה שהייתה רגילה לגלות את החלק העליון שלה בדרך כלל מחזירים אותה בגלגול של פרה, למה? כי הפרה העטינים של חשופים - זה גלגלול. לכן אישה צריכה להיות סגורה". 

עוד אמר הרב גזהיי על חוסר צניעות: "זו אחת הסיבות שנשים סובלות מסרטן השד, למה? כי העיניים של כולם שם. זו אחת הסיבות שנשים מעוברות מפילות את הילדים שלהן. למה? נכנסה להריון ישר מעלה לפייסבוק תמונה של הבטן שלה"

יו"ר אמונה ליאורה מינקה הגיבה:"עצוב שבמאה ה21 נשמעות אמרות חשוכות ומעוותות. ייחוס עמדות הזויות כאלה נגד נשים ליהדות, זהו עוול לדת ועוול ליהדות. טוב עשו אנשי ש"ס שהתנערו מהדובר ומדבריו. התפטרותו היתה הכרחית."