ישראל גנץ לכיפה: "אין כאן בכלל מובלעות וגם לא יהיו"

ראש המועצה אזורית בנימין מבהיר כי מועצת יש"ע לא תאפשר הקמת מדינה פלשתינית וכך לא יהיה חשש למובלעות שקיימות בתכנית המאה. דילמוני מציע שינוי בתכנית: "במקום לייצר רצף טריטוריאלי למדינה פלשתינית, נייצר עבורם רצף תחבורתי"

אלעד הומינר מירב כהן ואלעד הומינר, חדשות כיפה 16/06/20 13:10 כד בסיון התשפ

ישראל גנץ לכיפה: "אין כאן בכלל מובלעות וגם לא יהיו"
ישראל גנץ, צילום: כיפה

ראשי מועצת יש"ע קיימו היום סיור באזורים שעלולים להפוך למובלעות במסגרת תכנית המאה של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. הסיור נעשה בהובלת ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן ומנכ"ל מועצת יש''ע יגאל דילמוני. "המאבק שלנו הוא למען כל ההתיישבות, ולמען כל מדינת ישראל כדי שלא תהיה פה מדינה פלשתינית" קובע דילמוני בפתיחת הסיור בישוב עטרת.

לפי דברי דילמוני כדי לקיים החלת ריבונות ובמקביל למנוע הקמת מדינה פלשתינית נדרשים שינויים לא גדולים בתכנית המאה. "במקום לייצר רצף טריטוריאלי לרשות הפלשתינית כדי שתקים פה מדינה, אנחנו יכולים לייצר עבורה רצף תחבורתי. מה שקורה עכשיו זה שלישראל יש רצף תחבורתי ולפלשתינים רצף טריטוריאלי - אנחנו אומרים בואו נהפוך את זה", אמר דילמוני.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ התראיין לכיפה, והסביר מדוע לדעתו הם לא יפקירו את המובלעות שעלולות להתפנות אם תכנית המאה תצא לפועל לפי מתכונתה הנוכחית. "ההגדרה של מובלעת, זה אומר שיש מקום שהגישה אליו הוא בתוך מדינה אחרת" דורש גנץ להבהיר. "אנחנו לא ניתן שתקום כאן מדינה פלשתינית והכביש גישה לא יהיה שלהם, לכן אין כאן בכלל מובלעות וגם לא יהיו".

 נודע כי יש כבר מפות, אתם מודעים להן?

"אנחנו לא מודעים למפות הללו, אבל אנחנו רוצים ריבונות. אנחנו תומכים בראש הממשלה, אבל יש לנו קווים אדומים. לא למדינה פלשתינית, לא להקפאה ולא למובלעות. ריבונות זה גם אומר השוויון זכויות לתושבי יהודה ושומרון שחיים כאן עשרות שנים, ולא שווים לאלו שמעבר לקו הירוק. את זה צריך לפתור אחת ולתמיד".

"אנחנו נמצאים בהזמנות היסטורית שיש לנצלה" אומר גנץ. "יש לנו נשיא אמריקאי אוהד ישראל, יש ממשלה ימנית ואלו נותנים את ההזדמנות להחלת ריבונות על מאות אלפי התושבים שחיים כאן ביהודה ושומרון. יש לנו גם חששות כי לא ידוע מי יגיע אחר כך אחרי נתניהו וטראמפ ולכן חשוב לנצל את ההזדמנות. אנו דורשים מנתניהו שיחיל ריבונות על כל שטחי ההתיישבות ביהודה ושומרון".