פרופסור סדצקי: "צר לי לבשר שהמחלה חוזרת"

ועדת הקורונה דנה בהיערכות מערכת הבריאות לגל שני, ולקושי ביישום הנחיות התו הסגול בבתי הספר. ראש שירותי בריאות הציבור טענה בוועדה: "30 תלמידים בכיתה זה נתון שלא עומד בתקנות התו הסגול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/20 12:20 כד בסיון התשפ

פרופסור סדצקי: "צר לי לבשר שהמחלה חוזרת"
צילום: פלאש 90

ועדת הקורונה התכנסה הבוקר (ג') כדי לדון בהיערכות רשויות המדינה למניעת פגיעה במשק בגל קורונה שני. הדיון עסק בעלייה בתחלואה בתקופה האחרונה, וכן לקושי ביישום הנחיות התו הסגול בבתי הספר. בין המשתתפים נכחה גם ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור סיגל סדצקי, ששטחה את טענותיה בפני הוועדה.

סדצקי התייחסה בעיקר לעליה הרבה בתחלואה בבתי הספר: "אנחנו רואים לאחרונה תחלואה מפושטת, ואנחנו עדים לעלייה במספר החולים , ובתוכם לצערי גם לעלייה בחולים הקשים. 30-40 ילדים בכיתה, זה לא בהלימה עם התו הסגול. אנחנו צריכים להבין למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו מדברים על התו הסגול, כמה נקפיד על שמירת המרחק, המסיכות, מניעת ההתקהלות, כי אנחנו רואים שהמחלה חוזרת בלי הצעדים הללו".

סדצקי דורשת כי הלמידה בבתי הספר חייב לחזור למתכונת הקפסולות ובקבוצות קטנות, תוך הקפדה על הגיינה וחבישת מסכות. "אנחנו מתקשים להחיל את עטיית המסיכות, את הקפסולות, כל ההוראות הללו, ואנחנו שמים דגש על ילדים ועל עוד מספר אוכלוסיות" אמרה סדצקי בוועדה