בימין זועמים על ההחלטה להוריד את התכנית "קלמן סג״ל"

הבשורה על הורדת התכנית בה מובילים שני עיתונאים בעלי אג'נדה ימינית עוררה סערה בקרב עיתונאים שונים ופוליטיקאים. נפתלי בנט: "קלמן ואראל מהמשובחים שיש. שגיאה קשה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/20 10:19 כד בסיון התשפ

בימין זועמים על ההחלטה להוריד את התכנית "קלמן סג״ל"
ליבסקינד., צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אמש (ב') יצאה הודעה כי תכניתם המצליחה של אראל סגל וקלמן ליבסקינד צפויה לרדת מהמסכים בתאריך 19.7. יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי פנה הבוקר (ג') למנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ לבטל את ההחלטה: ''אנו מבקשים הבהרות בנוגע לסיבות להורדת התכנית ובנוגע לשאלות הסמכות שעולות מעיתוי קבלת ההחלטה, ודורשים שלא ייעשה כל שינוי כאמור בטרם יינתנו הסברים מספקים לשאלות אלה".

קובלנץ לא נשאר חייב ושיגר מכתב תשובה ליטרצ'יצקי, בה השיב: "הופתעתי לקבל את מכתבך ובעיקר מחוסר ההבנה הבולט ממנו בנוגע לתפקידה של ארגון העיתונאים. ובעיקר בנוגע לתפקיד שלך, שאינו כולל עריכת תוכן או אישור לוחות שידורים בתאגיד". 

ההחלטה להוריד את התכנית אותה מובילים שני עיתונאים המזדהים כבעלי עמדות ימניות, עוררה סערה ברחבי אנשי תקשורת ופוליטיקאים ימנים. יו"ר סיעת ימינה, נפתלי בנט, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "תזכורת לאנשי ימין שמקבלים בעתיד תוכנית בתאגיד: תתנהגו יפה ותשתדלו לא להרגיז יותר מדי את זהבה גלאון. זה יעלה לכם במשרה. קלמן ואראל מהמשובחים שיש. שגיאה קשה".

עורך מקור ראשון העיתונאי חגי סגל הגיב גם הוא: "הורדת התוכנית ״קלמן סג״ל״ היא מעשה עז מצח של הנהלת תאגיד השידור אשר בעת האחרונה חותרת במרץ לשחזר את עידן ההטיה האנטי דמוקרטי ברדיו הישן ובטלוויזיה של פעם. כל הבטחות האיזון עלו בעשן, והשידור הפך לצפצוף ארוך על רוב המאזינים".