החוק הנורווגי עבר: אלו 13 הח"כים החדשים

לאחר שהלילה אושר החוק הנורווגי בקריאה שנייה ושלישית, הכנסת תקבל לשעריה עוד 13 חברי כנסת חדשים. 4 לכחול לבן, 2 לליכוד, 3 לש"ס 3 ליהדות התורה ואחד נוסף גם ליש עתיד

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 16/06/20 09:54 כד בסיון התשפ

החוק הנורווגי עבר: אלו 13 הח"כים החדשים
תהלה פרידמן. מחברי הכנסת החדשים, צילום: ללא קרדיט

אמש (ב') לקראת חצות מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את החוק הנורווגי. במסגרתו שרים יתפטרו מעבודתם חברי כנסת ובמקומם ייכנסו הבאים אחריהם ברשימת המפלגה. על פי ההסכמים צפויים להיכנס  13 חברי כנסת חדשים: 4 לכחול לבן, 2 לליכוד, 3 לש"ס 3 ליהדות התורה ואחד נוסף גם ליש עתיד.

כחול לבן, שרצו להעביר את החוק כמה שיותר מהר מאחר ואין להם חברי כנסת כי רוב חברי הסיעה שרים בממשלה, תכנסנה: מיכל קוטלר, עינב קבאלה, תהלה פרידמן והילה וזאן. יש עתיד יזכו מההפקר, מאחר וכחול לבן וויתרו על הניסיון לדלג מעל חברי הכנסת של יש עתיד ברשימה,  וגם להם צפוי חבר כנסת נוסף- יוראי להב־הרצנו.

אל הליכוד צפויים להיכנס אריאל קלנר ואסנת מארק, שתכהן גם כחברה בועדה לבחירת שופטים. לליכוד יכנסו עוד שניים נוספים שלא במסגרת החוק הנורווגי במקומם של גלעד ארדן שצפוי לעבור לתפקיד שגריר ישראל באו"ם ושל ציפי חוטובלי שתעבור להיות שגרירה בלונדון. אל ש"ס יכנסו אוריאל בוסו סגן ראש עיריית פתח תקווה, יוסף טייב, והרב ברוך גזהיי. אל יהדות התורה יכנסו יצחק פינדרוס, אליהו חסיד ואליהו ברוכי.

הסדר החוק הנורווגי יאפשר לחברי כנסת שהתמנו לכהונת שר או לכהונת סגן שר להפסיק את חברותם בכנסת לתקופה שבה הם מכהנים בתפקיד זה, ולחזור לכהונתם בכנסת לאחר תקופה זו. מספר חברי הממשלה להם יותר להתפטר מהכנסת ולחזור אליה ייגזר מגודל הסיעה וממספר חברי הכנסת הנמנים עם הסיעה שאינם שרים או סגני שרים. על פי ההסדר המוצע וכדי לשמור על עצמאותו של חבר הכנסת החדש שנכנס לכנסת על פי ההסדר, השר (או סגן שר) שהתפטר מהכנסת יהא רשאי לחזור לכנסת רק במקרים מוגבלים – אם הוא חדל להיות שר או סגן שר, או אם התמנה לראש הממשלה (כולל ממלא מקום וראש ממשלה בפועל), ולא על יסוד החלטה חד-צדדית מצדו.