מחאת הנכים: "מצוקת הנכים מחייבת שינוי סדר העדיפויות"

על רקע עיכוב בהליך חקיקת יישום הפעימות הבאות בחוק הנכים, החלה מחאה של הנכים שחסמה את כביש 2 במחלף נתניה. חנן טל, מנכ"ל ארגון "נכה לא חצי בן אדם": "הבטחות יש לקיים, וחוקים יש ליישם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/20 08:35 כג בסיון התשפ

מחאת הנכים: "מצוקת הנכים מחייבת שינוי סדר העדיפויות"
מחאת הנכים בנתניה, צילום: דוברות "נכה לא חצי בן אדם"

כביש 2 מחלף נתניה לדרום נחסם הבוקר (ב') לתנועה בעקבות מחאת הנכים המתקיימת במקום. ארגון "נכה לא חצי בן אדם" לוקח חלק בפעילות מחאת הנכים המתקיימת הבוקר על רקע עיכוב בהליך חקיקת יישום הפעימות הבאות בחוק הנכים. לאחר כשעה המשטרה פתחה שוב את כביש 2 לתנועה.

נזכיר כי נציגי הארגון נפגשו עם שר הרווחה, איציק שמולי, ולאחר מכן גם עם שר האוצר, ישראל כ"ץ, שהתחייב ליישם את החוק במסגרת התקציב הקרוב. כמו כן, יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ח"כ חיים כץ, דרש ממשרד האוצר להגיש מתווה מוסכם על ארגוני הנכים תוך שבוע, אך טרם חלה התקדמות בנושא. ארגון "נכה לא חצי בן אדם" הגיש לשרים מתווה מוסכם הנתמך על ידי כ-30 ארגונים חברתיים מובילים. אנו דורשים לקבוע לוח זמנים ברור ולקדם הליך חקיקה מהיר של החוק בהתאם למתווה שהוגש.

חנן טל, מייסד ומנכ"ל ארגון "נכה לא חצי בן אדם", שהשתתף בפעילות מסר: "ציבור הנכים מתאחד מאחורי המתווה לחלוקת הפעימות הבאות, עליו חתומים כ-30 ארגונים. הפעילות היום באה להזכיר, שהבטחות יש לקיים, וחוקים יש ליישם, למען חברה שוויונית ובריאה יותר. כולנו תקווה שהמתווה שהוגש על ידנו, יתקבל ויצא מהכוח אל הפועל ונוכל כולנו, לשים את מחאת הנכים כפרק בהיסטוריה של מדינת ישראל".

אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים ומייסד "נכה לא חצי בן אדם", אמר: "אנו מברכים את השר ישראל כ"ץ על הפגישה וההתחייבות ליישם את החוק, אך ציבור הנכים נפגע קשות מקודמיו בתפקיד אשר הרבו במילים ומעטו במעשים. מצוקת הנכים מחייבת שינוי סדר העדיפויות ופעולות מהירות, כגון הגשת תזכיר חוק ממשלתי עוד השבוע. איננו, ואני באופן אישי, שמחים לחסום כבישים ולשבש פעילות בעיקר בימים קשים אלה, אך פעילות זו והעתירה שהגשנו לבג"ץ הן מהאפשרויות הבודדות העומדות לרשותנו לעורר מודעות ולסיים את הסאגה הזאת, שנמשכת יותר מדי זמן".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן