״למרות הביקורת: פירון לא מתכוון לסגת מהתכנית להעברת תקציבי החמ"ד״

כך נטען ב"דה מרקר", למרות הביקורת מהציונות הדתית על התוכנית לקיצוץ תקציב החמ"ד. עוד הדגישו כי "סמכות ההחלטה היא של שר החינוך, והוא לא זקוק לאישור הממשלה או הכנסת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/05/14 09:27 כא באייר התשעד

״למרות הביקורת: פירון לא מתכוון לסגת מהתכנית להעברת תקציבי החמ"ד״
DMY, ויקיפדיה העברית , -cc-by, צילום: DMY, ויקיפדיה העברית , -cc-by

שר החינוך שי פירון לא מתכוון לסגת מהתכנית להעברת מיליונים מתקציבי החמ"ד לטובת החינוך הערבי. בכתבה מרכזית שפורסמה הבוקר ב"דה מרקר", הובהר כי, "ככל הנראה, מערכת החמ"ד תאבד כמה מאות מיליוני שקלים מתקציבה, במטרה להשוות את התקציב שהיא מקבלת עם זה של מערכות החינוך האחרות. כיום נהנה החמ"ד מתקציב גדול מכל מערכות החינוך האחרות בזכות עוצמה פוליטית, וכן בשל צרכים ייחודיים כמו פיצול הכיתות לבנים־בנות וקיומם של בתי ספר קטנים יחסית. כל אלה מייקרים מאוד את הפעלת בתי הספר של חמ"ד".

בעיתון הדגישו כי, "על אף התגובות לתוכנית, פירון ככל הנראה נחוש בעמדתו שלא לסגת ממנה, לאחר שניסה לקדמה עוד בתפקידו הקודם כמנכ"ל עמותת הכל חינוך. סמכות ההחלטה היא של שר החינוך, והוא לא זקוק לאישור הממשלה או הכנסת - אבל בוודאי שחלק חשוב בתוכנית מתבסס על סיוע תקציבי שעומד משרד האוצר להזרים לה.

"בנוסף, מתכוון פירון לרכך את ההתנגדות של החמ"ד באמצעות הישגים שונים שיינתנו לרשת. בין השאר, משרד החינוך מתכוון להציע לרשת כי שעות שניתנו לה במסגרת הסכמות פוליטיות יהפכו לחלק מבסיס התקציב שלה, שמשרד החינוך יממן את פיצול הכיתות לשני המינים בכיתות ה'־ו', בתמורה לכך שהרשת תוותר על פיצול הכיתות בכיתות א'־ד', וכן סגירת בתי ספר קטנים, אבל מימון ההסעות בתמורה לבתי ספר רחוקים יותר".

אתמול הושמעה התנגדות לתכנית מכיוון יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, וסגן שר החינוך אבי וורצמן, שאמרו כי הבית היהודי לא תיתן יד לפגיעה בחינוך הממלכתי דתי.