תת-אלוף אופק בוכריס יואשם באונס

הפצ"ר שרון אפק החליט להגיש כתב אישום חמור נגד תת-אלוף אופק בוכריס על עבירות מין שביצע בחיילות ששירתו כפקודותיו בעבר. בוכריס: "זה קרב חיי ואנצח בו. לא היו דברים מעולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/16 15:56 טו בתמוז התשעו

תת-אלוף אופק בוכריס יואשם באונס
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לאחר שימוע, פוליגרף, עימות בין בוכריס למתלוננות וזמן המתנה ארוך פורסם כי הפרקליט הצבאי הראשי, שרון אפק החליט להגיש כתב אישום נגד תא"ל, אופק בוכריס בעבירות אונס ומעשה סדום.

בהודעת דובר צה"ל נאמר כי "מדובר בקצין ולוחם עתיר זכויות, והפצ"ר מסר כי ההחלטה התקבלה בלב כבד. ואולם, במסגרת חקירה יסודית, עלו ראיות לכאורה לכך שהקצין ביצע מספר עבירות מין חמורות כלפי חיילת זוטרה בשירות חובה, וכלפי קצינה, בעת שהשתיים שירתו תחת פיקודו כמפקד חטיבת גולני. על כן, החליט הפצ"ר על הגשת כתב האישום".

במסיבת עיתונאים מחוץ לביתו במצפה נטופה שבגליל טען בכריס כי כל המיוחס לו בכתב האישום לא התרחש מעולם ואמר: "קבלתי בתדהמה את החלטת הפצ"ר להגיש כתב אישום. העניין כולו יתברר בבית הדין. כל מי שעיין בחומר החקירה יודע שאין שחר להאשמות. כרגע יש נייר שאומר שעשיתי כך וכך וזה שטר שצריך לפרוע אותו", אמר בוכריס.

"זהו קרב חיי ואנצח בו. לא היו דברים מעולם, לא היה ולא נברא. כתב האישום הוא שטר שיצטרכו לפרוע אותו. להאשמות הללו אין שחר. אני בטוח שכשהעניין יובא לבית הדין בהליך פומבי, האמת תצא לאור. אני מודה לתומכי, לחברי ולכל מי שעודדו אותנו ושותפים לאורך כל הדרך".

פרקליטיו של תא"ל בוכריס מסרו: "אנו מצרים על החלטתו של הפרקליט הצבאי הראשי וסבורים כי מדובר בהחלטה שגויה מיסודה".

לפני ארבעה חודשים נחשד בוכריס שביצע את העבירות לפני ארבע שנים כשפיקד על חטיבת גולני. מיד עם פתיחת החקירה הוא הושעה על-ידי סגן הרמטכ"ל יאיר גולן. החיילת שירתה בעבר תחת פיקודו ולכן הוא חשוד גם בניצול יחסי מרות.

בוכריס בן ה-48 הוא בוגר מדרשיית נעם והמכינה הקדם צבאית עטרת כהנים ומתגורר במצפה נטופה. ההאשמות נגדו הכו את מכריו בהלם גמור. בוכריס נחשב לקצין מוערך מאוד, ועד לפרוץ הפרשה הנוכחית נחשב מועמד לקידום בשנים הקרובות לדרגת אלוף.