תשעה באב - גם בהרודיון

אל ההרודיון, ששימש כמבצר לאחר חורבן ירושלים, הגיעו אלפי בני אדם לקריאת מגילת איכה ולסיור בעקבות גיבורי המרד הגדול שלאחר חורבן הבית

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/13 11:23 ט באב התשעג

תשעה באב - גם בהרודיון
יחצ, צילום: יחצ

אלפי בני אדם הגיעו אמש (ב‘), ערב תשעה באב, למבצר ההרודיון שבמזרח גוש עציון, לשמיעת מגילת איכה ולאמירת קינות. עוד שמעו האנשים על חלקו של ההרודיון בזמן המרד הגדול לאחר חורבן הבית.

כזכור, ההרודיון שימש כמבצר למורדים לאחר חורבן ירושלים ונפל רק בשנת 71 לספירה כשנה, לאחר חורבן בית המקדש. לראשונה השנה נערכו סיורים באתר לאחר קריאת המגילה בהדרכת מדריכי בית ספר שדה כפר עציון אשר ניסו להחזיר את הציבור לימים בהם עמינו נאבק על חירותו בהרודיון. בין המתפללים בלט מפקד האזור, מח"ט גוש עציון החדש, אל"מ עמית ימיני, אשר נכנס לתפקידו בשבוע האחרון.

מנהל בי"ס שדה כפר עציון, ירון רוזנטל, סיפר כי ”כשעמדנו בלילה על פסגת ההרודיון ולפנינו נצנצו האורות של ארץ יהודה, האבל הגדול על החורבן אשר אנו חשים בט' באב מתערבב באופטימיות למראה רצף האורות האדיר של ירושלים וגוש עציון אשר מסמלים את חזרתנו לארץ אבותינו“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן