תרגיל העורף הארצי: בשומרון יתרגלו אירוח מפונים

במועצה האזורית שומרון יתרגלו אירוח עשרות אלפי תושבים מערי המרכז והצפון בעת התקפת טילים על העורף במסגרת תרגיל העורף הארצי . מסיקה: "השומרון – התשובה לאיום מאיראן"

חדשות כיפה אורי פולק 21/06/11 09:52 יט בסיון התשעא

תרגיל העורף הארצי: בשומרון יתרגלו אירוח מפונים
מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה, צילום: מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה

ביישובי השומרון יתרגלו מחר (ד'), במסגרת תרגיל "נקודת מפנה 5" של פיקוד העורף, קליטת עשרות אלפי אזרחים שיפונו מכל רחבי הארץ במצב חירום לאומי של ירי טילים לא קונבנציונאליים על מדינת ישראל. זאת, בעקבות תכנית לקליטת מפונים ממרכז הארץ בעת התקפת טילים על העורף, שהוכנה ביחידה האסטרטגית ובאגף הביטחון במועצה האזורית שומרון.

אנשי מטה החירום של מועצת שומרון יתרגלו קליטה של עשרות אלפי אזרחים בשומרון, כחלק אינטרגלי מהתרגיל, וכאחת המשימות המרכזיות שהוטלו על המועצה האזורית שומרון ע"י רשות החירום הלאומית ופיקוד העורף בתרגיל השנה.

הרעיון לתוכנית עלה לפני כשנתיים, כשראש המועצה האזורית לשומרון הציע לשר להגנת העורף, מתן וילנאי, תכנית לקליטה ואירוח בשומרון של 530,000 מפונים מאזורי הארץ השונים במצב של התקפת טילים גדולה על העורף. התוכנית המתורגלת כיום, מבוססת למעשה על הניסיון שהצטבר בישובי השומרון בשנים האחרונות, אשר כבר התרגלו לארח תושבים שנמלטים מבתיהם המופגזים בזמן מלחמה אל השומרון במלחמת המפרץ , במלחמת לבנון השנייה ובמבצע "עופרת יצוקה".

במקביל, לקראת התרגיל הארצי, מעלה ועד מתיישבי השומרון לרשת משחקון מחשב חדש באמצעותו ניתן לירות מ"חורבות הישובים בשומרון", במקרה שייעקרו ממקומם, קסאמים וגראדים על ערי השפלה וגוש דן.

משחק המחשב, אשר תוכנת על ידי חברת Virtual 3d ועלה הבוקר לדף הפייסבוק של ועד מתיישבי השומרון, ממחיש מה יעלה בגורלם של תושבי המרכז אם ייעקרו הישובים בשומרון. במהלך המשחק מוזמן השחקן לבחור באחד היישובים ההופך לכפר ערבי ולטווח בעזרת שני מחבלים את ערי המרכז בעזרת קסאמים או גראדים תוך שימוש בצידוד הטיל. לאחר "ירי" הקסאם או הגראד, לפי בחירת הגולש, מופיעה העיר ה"מופגזת".

בוועד מתיישבי השומרון מסבירים הבוקר כי מטרת המשחק היא להעלות את המודעות של תושבי ישראל לסיבות שעלולות לגרום להתממשות התרחישים של תרגיל העורף שנערך השבוע. "עד להחרבת היישובים בגוש קטיף אמרו שאנחנו סתם מפחידים את העם, אבל התברר שצדקנו מהר ממה שחשבנו. היישובים שנעקרו הפכו לבסיסי טרור מהם הופגז כל דרום הארץ כמעט עד לראשון לציון. במקום לבצע תרגילי עורף גדולים יותר כדאי שראשי מערכת הביטחון ישקיעו בביצור רצועת ההגנה של מרכז הארץ ובחיזוק השומרון. שוב ושוב מתבדים נביאי השקר של התהליך המדיני ומבינים כי אחזקת השטח היא חלק מהותי מביטחונו של עם ישראל", מסביר יו"ר הועד, בני קצובר.