תקציב ישיבות ההסדר יועבר תוך שבועיים

כך טען השר מתן וילנאי בשם משרד הביטחון, בתגובה לשאילתא דחופה שהגיש ח"כ זבולון אורלב, שתהה על אי-העברת תקציב שנת 2011. אורלב: ננקוט בצעדים פרלמנטריים כדי לוודא העברת התקציב

חדשות כיפה אורי פולק 07/12/11 15:37 יא בכסלו התשעב

תקציב ישיבות ההסדר יועבר תוך שבועיים
יחצ, צילום: יחצ

סוף לעיכוב בתקציב ישיבות ההסדר והמכינות הקדם צבאיות? השר להגנת העורף מתן וילנאי אמר היום (ד') במליאת הכנסת כי התקציב לשנת 2011, שעוכב עד כה, יועבר בתוך כשבועיים.

דברי וילנאי נאמרו כתשובה לשאילתא דחופה שהגיש ח"כ זבולון אורלב, בדבר אי העברת הכספים ממשרד הביטחון לישיבות ההסדר והמכינות הקדם צבאיות. "אני לא אוהב את זה, לא כך זה צריך להתנהל", אמר ח"כ אורלב במליאה, בהתייחסות לתגובת משרד הביטחון שטען כי התקציב הועבר כפי שנקבע מראש.

אורלב תהה מדוע התקציב, העומד על כ-24 מיליון שקלים לשנת 2011, הועבר רק בחלקו, כשנכון להיום רק כ-7 מיליון שקלים הועברו לישיבות. בסיכום דין ודברים סוכם כי השר וילנאי ימשיך ויעדכן את ח"כ אורלב תוך התחיבות כי בשבועיים הקרובים יושלם הליך העברת התקציב במלואו.

"אנחנו מבקשים להתעדכן תוך יום-יומיים מה קורה, כדי שאם יש צורך, ננקוט באמצעים פרלמנטריים או משפטים אחרים, כדי להביא לידי כך שמשרד הביטחון ימלא את חובתו בפני שני מוסדות כאלה חשובים", אמר אורלב. השניים הביעו תקווה כי בשנת 2012 שני התקציבים האלה יועברו רק דרך משרד החינוך ולא דרך שני המשרדים, חינוך וביטחון, כפי שמקובל עד כה.

כפי שדווח בכיפה, איגוד ישיבות ההסדר התריע באחרונה כי בשל אי העברת התקציב על ידי משרד הביטחון, ישיבות רבות עומדות בפני קריסה כלכלית. באיגוד ישיבות ההסדר הביעו חשש כי במשרד הביטחון לא משחררים את התקציב במטרה להשתמש בו כ"קלף מיקוח" מול ועדת הכספים ובכך להשיג תקציבים בתחומים אחרים.

"מספר ישיבות כבר מתמודדות עם קשיים כלכליים ומעכבות תשלום משכורות לעובדים ולספקים וחוששים כי התופעה תתרחב ותגיע לעוד ישיבות הסדר במידה ולא יחלו באופן מיידי בתהליך העברת התקציב", נמסר מהאיגוד.