תקציב המדרשות ליהדות - לא יפגע

המדרשות ליהדות וללימודי א"י עמדו בפני פגיעה תקציבית משמעותית, אך זו נמנעה לאחר מאבק שנשא פרי: התקציב לא נפגע ואף זכה לתוספת משמעותית בהתאם לגידול בהיקף הפעילות

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/13 11:05 כח בטבת התשעד

תקציב המדרשות ליהדות - לא יפגע
איגוד המדרשות, צילום: איגוד המדרשות

באמצע השנה נתבשרה הנהלת איגוד המדרשות ליהדות וללימודי א"י כי יחול גרעון משמעותי בתקציב השנתי, כאשר בשנה החולפת עמד התקציב על 15 מיליון שקלים ואילו בשנה הנוכחית צפוי התקציב לרדת בכ-50% ל-7 מיליון שקלים. במהלך החודשים האחרונים הוביל איגוד המדרשות מהלך ציבורי הסברתי שימנע את הפגיעה העתידית ולאחר מהלך ארוך נבלמה הפגיעה התקציבית והמדרשות אף זכו לגידול בתקציב כמתבקש לאור הגידול בהיקף הפעילות.

30 המדרשות המפוקחות ע"י האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך מובילות מזה 3 עשורים פעילות ערכית של טיולים וזהות יהודית בכל רחבי הארץ מהגולן בצפון ועד אילת בדרום בניהן - מדרשות הגולן וקשת , מדרשות עכו ואורות הגליל בחצור, מדרשות השומרון וחברון, מדרשות ירוחם מצפה רמון ואילת, ועוד. במדרשות, מתקיימת פעילות ענפה ורחבה חוצת מגזרים ובעלת ערך משמעותי להכרת הארץ והעמקת הזהות והמורשת היהודית המדרשות מבצעות למעלה ממיליון ימי הדרכה מידי שנה ופועלות בהן 130 בנות שרות לאומי.

בחודשים האחרונים הוביל מנכ"ל האיגוד, צחי דיקשטיין, עשרות פגישות ושיחות בהשתתפות מנהלי המדרשות עם חברי מפלגות "הבית היהודי" "הליכוד" ו"יש עתיד" במטרה לשמור על המשך קיום הפעילות ביניהם: שר החינוך ח"כ הרב שי פירון, סגן שר החינוך ח"כ אבי וורצמן, ח"כ זבולון כלפא, יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סולמינסקי, ח"כ אורית סטרוק, ח"כ ציפי חוטובלי, ח"כ גילה גמליאל, יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין ורמ"ט יו"ר הכנסת שהביעו הערכה רבה למפעל המדרשות ואת נכונותם להירתם ולסייע.

חבר הכנסת זבולון כלפה שנפגש עם נציגי המדרשות, החל לקדם תכנית אסטרטגית שתאפשר למדרשות להמשיך לפעול למען העם והארץ, אומר כי "בשבועות האחרונים קיימתי דיונים עם מנהלי המדרשות במטרה לקדם את פעילותם ולקשור בינם לבין משרדי הממשלה השונים במטרה לסייע להן להמשיך להתקיים. פעילות המדרשות נצרכת בדור הזה במיוחד בעידן של התחדשות לאומית, למדרשות יש תפקיד חינוכי וערכי עבור עם ישראל בארץ ישראל על פי תורת ישראל".

סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן, ציין כי "המדרשות לטיולים א"י עומדות בחוד החנית של העשייה הציונית, היהודית והערכית. החיבור הייחודי שהן מייצרות עבור ילדי ישראל בין אהבת הארץ וערכים של נתינה וזהות יהודית ראוי להערכה. כמי שמייצג את הבית היהודי במשרד החינוך ואחראי על התחום, שמחתי יחד עם חבריי לסייע למפעל החינוכי המדהים שמובילות המדרשות".

בסופו של דבר ביקש מנכ"ל איגוד המדרשות ליהדות וללימודי א"י, צחי דיקשטיין, להודות ”להנהלת האיגוד, מנהלי המדרשות ומנהל האגף לתרבות תורנית מר שמריהו הרמן וצוותו על האמון והתמיכה. לסגן שר החינוך וחברי הכנסת על הירתמותם והזדהותם עם מפעל ההזנק הציוני חינוכי של 30 מדרשות הטיולים והיהדות המובילות ומעצימות כבר 30 שנה את רבבות ישראל ושהיקף פעילותן גדל ומתרחב והן מהוות קורת גג חברתית וכלכלית להתיישבות ,לתיירות ולעשייה החברתית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן