תקציב המדינה לשנים 2017-2018 אושר אמש במליאת הכנסת

כחלון: "יש פה בשורות אדירות לאזרחי מדינת ישראל". הרצוג: "תקציב ללא תקווה וללא פתרונות למצוקות הכלכליות היומיומיות של אזרחי ישראל"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 22/12/16 08:54 כב בכסלו התשעז

תקציב המדינה לשנים 2017-2018 אושר אמש במליאת הכנסת
דוברות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת

תקציב המדינה הדו שנתי, לשנים 2017-2018 יעמוד על 906.8 מיליארד שקלים, כך אישרה אמש מליאת הכנסת. התקציב אושר ברוב של 60 תומכים אל מול 48 מתנגדים. התקציב לשנת 2017 יעמוד על 446.8 מיליארד שקלים והתקציב לשנת 2018 יעמוד על 460 מיליארד שקלים. יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן ניהל את ההצבעות על התקציב שהמשיכו אמש אל תוך השעות הקטנות של הלילה.

שר האוצר, משה כחלון, טען כי התקציב שאושר הוא תקציב חברתי, שיתרום לצמצום פערים בחברה ולהפחתת מיסים. "אני מרגיש הקלה גדולה. זה אחד התקציבים הקשים שהיו. היו פה מאבקים בלתי רגילים, חוקים לא קלים ואני שמח שהצלחנו להעביר את זה" אמר השר כחלון בסיום ההצבעות על התקציב. "הבשורות שהבאנו פה לעם ישראל הן חסרות תקדים. הבשורות בחיסכון לכל ילד, הבשורות לחיילי צה"ל שהעלנו להם את השכר, לקשישים שהעלנו להם את הקצבה". כחלון הדגיש כי "יש פה בשורות אדירות לאזרחי מדינת ישראל, לחברה,לתעשייה ולכלכלה במדינת ישראל".

מנגד באופוזיציה אמרו כי זהו תקציב קשה שיעמיס על משפחות קשות יום, עצמאיים ועוד. "תקציב ללא תקווה וללא פתרונות למצוקות הכלכליות היומיומיות של אזרחי ישראל" כתב יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג בעמוד הפייסבוק שלו. "לא למשבר הדיור, לא לחקלאים, לא לעסקים הקטנים והבינוניים שלא מצליחים לשרוד, לא לאימהות החד הוריות שלא גומרות את החודש, לא לניצולי השואה שהולכים ונעלמים. אין תקווה ואין פתרון לאף אחד, מלבד מי שקרוב לצלחת. מקורבי נתניהו ושות'".

"איבדת את המדינה" כתב הרצוג לנתניהו. "אתה לא מכיר את הרעד ביד שפותחת בסוף החודש את המעטפות שמגיעות בדואר עם חשבונות החשמל, המים והארנונה. מתי בכלל שילמת מכיסך חשבונות כאלו? אגרת רישוי, ביטוח, טסט ודלק לאוטו? אתה מכיר את ההתלבטות מול מדפי הסופר, חיפוש המבצעים, מה לשים בעגלה ולעבור בשלום את הקופה? לבקש לחלק לשישה תשלומים?"

"עד התקציב הבא ב-2018 אתה לא תהיה מחוסר דיור ומגורש. אתה פשוט תהיה ראש הממשלה לשעבר" חתם הרצוג.