תקדים: פעילי ימין נעצרו בחשד לריגול

וועדי המתיישבים בשומרון ובבנימין מחו על הארכת מעצרם של פעילי ימין, בחשד כי אספו מודיעין על תנועת כוחות ביטחון. בני קצובר: אם פעולות מחאה לגיטימיות הן ריגול – גם אני מרגל

חדשות כיפה אורי פולק 01/01/12 13:32 ו בטבת התשעב

תקדים: פעילי ימין נעצרו בחשד לריגול
hoyasmeg-cc-by, צילום: hoyasmeg-cc-by

וועדי המתיישבים בשומרון ובבנימין מגנים היום (ראשון) את הארכת מעצרם של פעילי ימין באשמת "ריגול". בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון, אמר היום כי "משטרת ישראל איבדה כל שמץ הגיון ושיקול דעת כשאסרה פעילים נגד הרס ההתישבות באשמת 'ריגול' משום שהעבירו מידע על תנועת כוחות צה"ל לקראת פינוי".

קצובר התייחס לכך שוועד מתיישבי השומרון מפעיל כבר מספר שנים מוקד חירום, המקבל קריאות של תושבים המדווחים על תנועה חריגה של כוחות צה"ל, זאת כדי להתריע על כוונות להרס יישובים על ידי כוחות הביטחון.

"יש לנו עשרות אלפי אנשים שביקשו להיות מנויים על שירות זה של מסרונים והוא הוכיח את עצמו לא אחת. אם פעולה זו-שלעניות דעתי היא דמוקרטית לחלוטין וקוראת לאנשים לבצע פעולות מחאה לגיטמיות, ואין לה שום קשר לאירועים בחטיבת אפרים - היא פעולת ריגול, אם כך, אז גם אני מרגל", אמר קצובר.

יו"ר ועד מתיישבי בנימין, איציק שדמי, הצטרף אף הוא לקריאתו של קצובר ואמר כי "כשקראנו עוד מימי ההתנתקות ועד היום לא לערב את צה"ל בפעולות פוליטיות, ידענו על מה אנחנו מדברים. אם צה"ל מעורב במשימות פוליטיות הרי שבהכרח, כל פעולה נגד ההרס מפורשת מיד כפעולת ריגול. אני מקווה שמישהו במשטרת ישראל יפסיק את ציד המכשפות והטירוף הזה כמה שיותר מוקדם".