תפילת הודיה המונית על ניצחון הימין בבחירות נערכה בקבר יוסף

מאות מתפללים פקדו הלילה את קבר יוסף לתפילת הודיה לאחר ניצחון מחנה הימין בבחירות. גם ח"כ הטרי והאחרון על רשימת הבית היהודי ח"כ בצלאל סמוטריץ' הצטרף לתפילות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 19/03/15 15:31 כח באדר התשעה

תפילת הודיה המונית על ניצחון הימין בבחירות נערכה בקבר יוסף
ארכיון, פלאש 90, צילום: ארכיון, פלאש 90

יממה לאחר ניצחון הימין בבחירות לכנסת, נערכה כניסה למתחם קבר יוסף שבשכם לתפילת הודיה המונית במקום ומאות הגיעו. בימין מקווים שניצחונו של נתניהו יאפשר להחזיר את הריבונות המלאה בקבר יוסף ויסיים את המצב בו התפילה במקום מוגבלת לשעות ספורות.

ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, אמר כי "הערב זכינו שהמוני בית ישראל הגיעו לקבר יוסף בקריאה לממשלה החדשה אנחנו רוצים לממש את ריבונותנו פה בקבר יוסף. גם על פי הסכמי אוסלו האומללים, המקום אמור להיות בריבונות ישראלית ואני חושב שממשלה לאומית צריכה לקחת את המושכות ולהכריז כי המקום בריבונות ישראלית ולאפשר כניסה 24 שעות ביממה".

למתחם הגיע גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' הממוקם במקום השמיני והאחרון של רשימת הבית היהודי. סמוטריץ' הדגיש כי הוא שמח מאד על הזכות הגדולה שנפלה בחלקו לפתוח את השליחות החשובה שהוטלה עליו דווקא בקבר יוסף: "הייתי כאן לפני חודש, כדי לקבל כוחות מיוסף שהיה משביר, שזה על פניו גם חלק מהתפקיד שאנו הולכים לעשות. יוסף שמר על הקדושה, שמר על הצדיקות שלו, על בית אבא, לא שכח מאיפה הוא בא ולא התבלבל. באנו לכאן להתפלל וביקשנו מהקדוש ברוך הוא שיזכה אותנו למלא את שליחותנו באמונה, בלי לשכוח חס וחלילה מאיפה באנו ולאן אנו הולכים. כאן בקבר יוסף זה המקום למלא מצברים ולקבל כוחות לקראת העשייה החשובה שצפויה לנו בכנסת".

מ"מ ראש מועצת שומרון יוסי דגן גם התייחס לתוצאות הבחירות: "עם ישראל ניצל מדבר איום ונורא. עכשיו הכדור בידיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו. אני מקווה כי בתקופה הקרובה, כל המחסור בתכניות בנייה וכל החסמים שפגעו בהתיישבות בשנים האחרונות יוסרו. בסופו של דבר, המקום הזה לא רק קדוש עבור העם היהודי, הוא גם סמל לעמידה עיקשת של ההתיישבות ואני מקווה שגם החכ"ים החדשים והוותיקים יגיעו לכאן, כולם יתמלאו כוחות כדי לרשת את ארץ ישראל ולעשות כאן מדינה יהודית וציונית".

(צילום: דוברות)

ח"כ הטרי ציין כי מה שנעשה לאחרונה במתחם על ידי המועצה המקומית שומרון הוא עבודת קודש: "פעם, זה היה קריעת ים סוף להיכנס לקבר יוסף, והיום הכל מאורגן וכל אחד יכול לבוא ולהתפלל במקום. אנחנו מתפללים כי עם ישראל יחזור לשכם, יחזור באופן מלא לקבר יוסף שיהיה פתוח 24 שעות כי זה שלנו", אמר סמוטריץ'.