תפילה לשלום המשפחות השכולות

הרב שי פירון מציע לאמץ את התפילה לשלום המשפחות השכולות שחיבר, כתפילה רשמית בטקסים: "משום מה אנחנו מתפללים רק על המתים ולא על האנשים החיים"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 08/05/16 17:59 ל בניסן התשעו

תפילה לשלום המשפחות השכולות
Aron Brand / Shutterstock.com, צילום: Aron Brand / Shutterstock.com

הרב שי פירון, שר החינוך לשעבר, חיבר לפני שנה תפילה לשלומן של המשפחות השכולות. השנה הוא מפרסם אותה שוב לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל ומבקש בעמוד הפייסבוק שלו, שהתפילה תאומץ גם בטקסים.

"השבת לוויתי קבוצה של משפחות שכולות במסגרת ארגון "משפחה אחת". זו היתה שבת עוצמתית כואבת ומנחמת. בטקסי יום הזיכרון תאמר תפילה לע"נ בנופלים. אבל לא נאמרת תפילה לשלומן של המשפחות. לפני שנה חיברתי תפילה למענם. הקראתי אותה בבית העלמין בבנימינה ונדהמתי מתגובת המשפחות. אני ממש מבקש להפיץ את התפילה ולבחון דרך באמצעותה יאמרו אותה בטקסים" כתב פירון בפייסבוק וצירף את נוסח התפילה:

אנא אלי,
בשעה בה אנו זוכרים את ההולכים,
השרה שכינתך על הורים ואלמנות, יתומים, אחים ואחיות, חברים וחברות.

האר את ימיהם
תקן את חלומותיהם
תן בהם כוח לחיות, להיות
נטע בהם תקווה, רסיסים של שמחה
יהי רצון שידעו לאזן
בין זיכרון לאבל
בין בניין לחורבן
ותן בנו תבונה להיות להם לעזר, למשענת.

שנדע להבחין בין כוחה של מילה לכוחה של שתיקה
שנמצא דרך לבחור נכונה, בין קרבה לריחוק, בין דרישה לפרישה,
ויבוא שלום בארץ, "שלום בחילך, שלווה בארמנותייך",
וחיים ושלום מן העולם ועד העולם ישרו בארץ
ועושה השלום, יעשה שלום עלינו ובתוכינו
ונאמר אמן.

הרב פירון אמר ל'כיפה' כי הוא מקבל תגובות מדהימות וחמות מאנשים, וסיפר כי המניע ליצירת התפילה, היה לתת מקום לכאבן של המשפחות:" המציאות היא מאוד מורכבת וקשה, והמשפחות השכולות נמצאות במקום שבו הן מחפשות לבטא את הכאב. תפילה זוהי דרך מקובלת, לצערי אנחנו מתפללים רק על המתים ולא על האנשים החיים ולכן חשבתי לחבר תפילה כזאת".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן