תנועת עזרא משנה כיוון: יביעו דעה בנושאים פוליטיים

לאחר שהתנגדו בזמן ההתנתקות להבעת עמדה פוליטית בשם התנועה, משנים בעזרא את עמדתם, והם יחלו לשייך עצמם פוליטית. בתוך כך, נבחרה מועצה חדשה לעזרא במלאת מאה שנה לארגון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 31/03/15 10:34 יא בניסן התשעה

תנועת הנוער עזרא החליטה בישיבת מועצת הארגון כי מעתה התנועה תביע עמדות פוליטיות בנושאים שונים, זאת בניגוד לתנועת הנוער בני עקיבא, ותצטרף בכך לתנועת הנוער אריאל אשר מביעה בגלוי את עמדותיה הפוליטיות.

ההחלטה, שהתקבלה ביום ראשון האחרון, התקבלה לאחר שבמשך עשרות שנים לא הביעו עמדות פוליטיות בשם התנועה, בין היתר בזמן קיום תכנית ההתנתקות, זאת למרות זעם רב שעלה מצד הציונות הדתית באותה התקופה.

בנוסף, מינו בתנועת הנוער מועצה חדשה במלאת מאה שנים לארגון. בנוסף לחברי המועצה המשוריינים, הרב ויצן והרב דוד סתיו (רבני התנועה), נציג עמינדב, נציג שעלבים ונציג עזרא עולמי, יצטרפו למועצה פרופסור ישראל אומן, הרב איתן אייזמן, הרב אורי שרקי, הרב שמואל ריינר, הרב מאיר כהנא, שלמית להמן, יהודה פרוידיגר (גורי), שמואל הורביץ וישראל זעירא.

חברי מועצה נוספים הינם עדו בן פורת, יוסי אורלב, אסנת במברגר, נתנאל רגון, הרב עוז בלומן, אייל סעצי, הרב אבי בן שושן, הרב אושרי ברוך, הרב גרשון שחור, עידן וורטהים, הרב עודד מייזליש, אורי שלומאי, הרב קובי בורנשטיין, עזרא פולק, צביקי נוימן ושירה הלפגוט שהינה נציגת מרכזות המתחלפת כל שנה.

השינוי בהרכב המועצה בא כאמור על רקע חגיגות המאה לתנועת הנוער עזרא. עזרא היא תנועת הנוער הדתית הראשונה בהיסטוריה, היא מתפרסת על פני כמה וכמה יבשות והיא תנועת הנוער הרביעית בגודלה בישראל.

הוקמה בשנת תרע"ט 1919 אי שם בגרמניה ע"י תלמידי הרש"ר הירש, שטבע את המושג - 'תורה עם דרך ארץ', ב1936 הגיעה התנועה לארץ ישראל, התפתחה כאן כגוף עצמאי, והיום היא תנועת הנוער הרביעית בגודלה בישראל, וזה ממש לא מה שמרגש את הנהלת התנועה, לדברי המזכ"ל שאול דה מלאך- "ישנה צמיחה המונית אבל המיקוד שלנו זה לא הגודל אלא האיכות, זה חוט שמחבר את התנועה במשך מאה שנה, ומאפשר לה להוביל רעיונית את כל שאר הסובבים אותה"

את החגיגה תפתח התנועה באירוע ענק ביום רביעי יב' ניסן (1 באפריל) עם כ8000 חניכים והורים לערב סגור. אברהם פריד במופע מיוחד ואינטימי לחברי התנועה והוריהם, דברי ברכה מאת נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין,

"מבחינת עזרא תמיד יש מקום להתקדמות, אך הנתיב הוא איכותי ועמוק, אנו מנסים ללמוד מהעבר המרשים והמפואר של התנועה ולפתח את השפה העכשווית והרלוונטית ביותר למציאות כיום, להתעסק בנושאי המשפחה, החינוך והחברה מתוך שיח רחב כמה שיותר, ולהנגיש זאת לפעילים ברמה גבוהה ביותר"

את הערב יסגור המזכ"ל עם סקירה של אופי ותוכן הפעילות לשנה הקרובה, בהם תעסוק התנועה כולה, כאשר המסרים המשמעותיים נוקבים ומגיעים עד קטן ואחרון החניכים.