תנועת ירושלמים הודיעה כי תתמוך ברב עמאר כרב העיר ירושלים

תנועת ירושלמים בראשות רחל עזריה הודיעה כי תתמוך ברב עמאר לתפקיד רב העיר הספרדי לירושלים. עזריה: "אני בוחרת את מי שבעל סיכויים אמיתיים להיות הרב הראשי של ירושלים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/10/14 22:21 כה בתשרי התשעה

תנועת ירושלמים הודיעה כי תתמוך ברב עמאר כרב העיר ירושלים
cc by Eli segal, צילום: cc by Eli segal

פחות מ-48 שעות לפני הבחירות לרבנות ירושלים, ומפלגת 'ירושלמים' אחת מהתנועות המשמעותיות בעיריית ירושלים הודיעה כי תתמוך ברב שלמה עמאר לתפקיד רב העיר הספרדי לירושלים.

"הרב עמאר הוא דמות מוערכת שמדבר בשיח של אחדות ומתינות ואנחנו מאמינים שנוכל לעבוד איתו על הנושאים המשמעותיים לנו - כשרות ומקוואות - שלמועצה הדתית המקומית שליטה מלאה עליהם. אסור לנו לתת לרב שמואל אליהו, שמוביל שיח של פילוג וקיצוניות להיבחר כרב ראשי לעיר המורכבת והמיוחדת שלנו", נכתב בהודעה שפרסמו תנועת ירושלמים. “אנחנו מעריכים את הרב חיים אמסלם שהגיש מועמדות לתפקיד, אך כיוון שלא הצליח לגייס תמיכה משמעותית בגוף הבוחר, תמיכה בו היא למעשה חיזוק סיכוייו של הרב שמואל אליהו להיבחר לתפקיד". בנוסף הודיעו כי הם תומכים במועמד הציונות הדתית, הרב אריה שטרן, לתפקיד רב העיר האשכנזי.

"בשבועות האחרונים עלו דיונים חשובים על הצורך בתפקיד רב ראשי. למרות שיש צדק בטיעונים נגד מוסד זה, כרגע הבחירות לרב הראשי של ירושלים הנן עובדה מוגמרת, ואנו מחוייבים להביא לבחירתו של הרב הטוב ביותר לירושלים פלורליסטית וסובלנית. אנחנו קוראים לחברים בגוף הבוחר לעשות את הצעד הנכון, החכם והאחראי לטובת העיר ירושלים, למנוע מהרב שמואל אליהו להיבחר ולתמוך ברב שלמה עמאר כרב ראשי ספרדי לירושלים”.

בדף הפייסבוק שלה כתבה יו"ר תנועת ירושלמים רחל עזריה כי היא "בוחרת את מי שבעל סיכויים אמיתיים להיות הרב הראשי של ירושלים, ואני יודעת שלא יבעיר את העיר, לא יהרוס את הגשרים בין האוכלוסיות השונות בירושלים, גשרים שבירושלמים אנחנו עמלים עליהם מידי יום. מי שעלול להחריב את הגשרים והוא מועמד לרב הראשי הוא הרב שמואל אליהו”.

"המועמד המשמעותי היחיד שעומד מולו הוא הרב שלמה עמאר. נכון, הוא לא בדעותי בכל דבר ועניין, ובכל זאת. הוא לא יבעיר את העיר, ולא יהרוס. ונעבוד איתו, צמוד, כדי לודא שהדברים שחשובים לנו יקרו בעיר: בענייני כשרות, שמיטה, מקוואות, וכל נושא אחר".

לדבריה, "בשבוע האחרון הופעלו על פעילי ירושלמים, ועל מירי שליסל ושושנה כהן, נציגותינו בגוף הבוחר לרב הראשי, אינספור לחצים להצביע לרב אמסלם. היו שקראו לנו "לעשות את הדבר הנכון", אבל לצערי אין לו סיכוי. ולהצביע עבורו אומר להצביע לרב אליהו. ובתנועת ירושלמים זה ממש לא הדבר הנכון לעשות. אז הרב עמאר הוא הנציג שלנו".

בתוך כך, ניצחון לסגן השר בן דהן: שופטי בג"צ דחו היום ארבע עתירות שהוגשו כנגד תהליך הבחירות לרבנות ירושלים. דחייה זו של שופטי בג"צ מהווה תעודת הכשר לאופן ניהול מערכת הבחירות לרבנות ירושלים של סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן.

לאחר 13 שנים ולאחר שבחודשים האחרונים הוגשו 4 עתירות שונות בנושא הבחירות לרבנות בירושלים, דרכן ניסו לדחות את מועד הבחירות שנקבע ליום שלישי הקרוב, כז' בתשרי (22.10.14), ביום שלישי ייבחרו רבנים ראשיים לירושלים.

סגן השר הרב בן דהן: "בג"צ קבע היום כי התקנות לבחירת רבני עיר אותן ניסחנו עומדות בכל המבחנים וכי הן מהוות דרך טובה יותר ומייצגת יותר לבחירת רבני ערים, התקנות מעבירות לנציגי הציבור הנבחרים בבחירות כל חמש שנים את מירב הכוח וכן התקנות מחייבות בחירת נשים מה שלא היה קיים קודם. בג"צ קבע שכל העתירות שהוגשו נעשו משיקולים לא ענייניים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן