תנועת אריאל: לא נשתתף בעצרת לזכר רבין אם לא תגונה ההתנקשות ביהודה גליק

מזכ"ל התנועה יוסי ורדי קרא לתנועות הנוער לצאת באמירה משותפת נגד אלימות כלפי אישי ציבור. בתנועה ימנעו מהשתתפות בעצרת המתוכננת באם הדרישה לא תתקבל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/10/14 18:39 ו בחשון התשעה

תנועת אריאל: לא נשתתף בעצרת לזכר רבין אם לא תגונה ההתנקשות ביהודה גליק
יחצ, צילום: יחצ

מזכ"ל תנועת הנוער הדתית 'אריאל', יוסי ורדי, קורא היום (ה') לתנועות הנוער לצאת באמירה משותפת נגד אלימות כלפי אישי ציבור, בעצרת תנועות הנוער לזכרו של ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין ז"ל. קריאתו של ורדי מגיעה על רקע ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק שאירע אמש מחוץ למרכז למורשת בגין בירושלים.

”חשוב להבין שאלימות מכל סוג שהוא ומכל צד שתופעל - אלימות היא“, קרא ורדי, ”היא פוגעת בכולם. אם נגנה רק אלימות מסוג מסוים - סופה של האלימות שתצליח במשימתה לפעול נגדנו. הרעיון של גיוס כלל בני הנוער באמירה נגד אלימות ורצח הוא מבורך, אך אלינו להימנע מפוליטיקה. אין הבדל בין ניסיון ההתנקשות אמש בגליק, לבין הירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין זיכרונו לברכה".

בהנהלת תנועת הנוער הדתית 'אריאל' הודיעו כי הם ימנעו מהשתתפות בעצרת המתוכננת לכלל תנועות הנוער באם הדרישה לא תתקבל. לדברי גורמים בהנהלה, אם תנועות הנוער לא תקבלנה את ההחלטה לקרוא לאלימות מכל סוג שהיא וכלפי כל גורם במערכת הפוליטית והציבורית בישראל, הרי שאין לחניכי ’אריאל‘ מקום אמיתי להשתתף בעצרת. ”החלטה שכזו תבהיר כי מדובר בעצרת שרק מגנה אלימות מצד אחד של המפה הפוליטית ואין לנו מה לחפש בה“, נמסר מהתנועה, ”אנחנו מקווים שתנועות הנוער ינצלו את ההזדמנות לאחד את כולנו, חניכים ומדריכים, לקריאה משותפת נגד האלימות“.