תנועת "א"י שלנו": דברי הרב לאו – חילול השם

תנועת "ארץ ישראל שלנו" גינתה דבריו של הרב ישראל מאיר לאו, שטען כי הפלסטינים קדמו לעם ישראל בארץ ישראל. "קוראים לו לחזור מהדברים החמורים", נטען

חדשות כיפה ארץ ישראל שלנו, הרב ישראל מאיר לאו, הרב לאו 26/09/11 19:52 כז באלול התשעא

תנועת "א"י שלנו": דברי הרב לאו – חילול השם
matanya, צילום: matanya

תנועת הימין "ארץ ישראל שלנו" פרסמה הערב (ב') גינוי לדבריו של הרב ישראל מאיר לאו, רבה של תל אביב, זאת בעקבות דברים שאמר הרב לאו בראיון לעיתון "ידיעות תל אביב", שהתפרסם בסוף השבוע האחרון.

כפי שדווח בכיפה, הרב לאו צוטט כאומר כי "כשהגענו כבר היה כאן עם שישב פה הרבה שנים... ברור שהרצוי הוא ארץ ישראל על פי התורה, אבל אם תקום ממשלה שתגיד שיש לרכז התיישבות בגושים גדולים וצריך לוותר על התנחלויות מבודדות - אני יכול להבין את זה. זה בדיוק כפי שבגין החזיר את חצי האי סיני והחריב את ימית, אבל איש לא טען שהוא עוכר ישראל".

בתשובה לשאלת גבולותיה של הארץ, אמר הרב לאו כי "אלה דברים למשא ומתן. אני חולם על הרצוי, אבל יודע שיש מצוי ומוכן להקריב בשבילו לא מעט. אני לא מצייר מפות".

ב"ארץ ישראל שלנו" טענו היום כי "דברי הרב לאו מהווים חילול שם שמיים, וערעור על זכותנו על ארץ ישראל. הפלא הוא שהרב לאו בראיון עוזר לדברי התעמולה של אבו מאזן באו"ם שאנו כובשים כבר 63 שנים. אנו קוראים לרב לאו לחזור בו מהדברים החמורים ולהבהיר את הדברים בהקדם."

מנכ"ל התנועה, שי גפן, הוסיף כי הוא "מקווה שהראיון הפרו פלשתיני של הרב לאו אינו חלק מהקמפיין של הרב לאו לנשיאות המדינה, כדי להכשיר את הקרקע, לתמיכת הערבים והשמאל הרדיקאלי".