תמים או מיתמם? ח"כ גפני על הכספים למקוואות הרפורמים: "לא ידעתי"

לפני יומיים פרסמנו ב'כיפה' כי וועדת כספים אישרה העברה של 10 מיליון ש"ח לבניית מקוואות לרפורמים ולקונסרבטיבים במסווה של "חיזוק יהדות התפוצות". גפני טוען שלא ידע ומכריז: "תהיה מלחמת עולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/16 21:22 ו באב התשעו

תמים או מיתמם? ח"כ גפני על הכספים למקוואות הרפורמים: "לא ידעתי"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לפני יומיים פרסמנו ב'כיפה' ידיעה שהסבירה כיצד עברו בוועדת הכספים בראשותו של ח"כ משה גפני, יו"ר הוועדה, עשרה מיליון ש"ח לבניית מקוואות לרפורמים ולקונסרבטיבים במסווה של "חיוק יהדות התפוצות". הדבר נעשה במקביל להעברת חוק המקוואות של גפני עצמו.

חוק המקוואות שיזם ח"כ גפני ועבר לפני כשבועיים בקריאה שנייה ושלישית נועד כדי למנוע מנשים רפורמיות וקונסרבטיביות לטבול במקוואות הרגילים במועצות הדתיות. עשרה מיליון השקלים שהעביר בתחילת השבוע ח"כ גפני בוועדת הכספים, יושקעו בבניית מקוואות ייעודיים עבור רפורמים וקונסרבטיביים, לאחר שנשללה אפשרותם לטבול במקוואות הרגילים.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/88201649415.mp4[/embed]

היום אומר גפני ל'הארץ': "אם זה נכון אני אנהל על זה מלחמת עולם, אני לא אתן לזה לעבור".

"באופן חד משמעי זה לא מקוואות" הוסיף גפני ואמר, "אם יתברר ששיקרו את הוועדה, אני פה, אני אטפל בזה. לא זה מה שהסבירו. שאלו את נציגת לשכת ראש הממשלה והיא אמרה שזה לפרויקטים לשיתוף פעולה עם יהודי חו"ל, ויהיו מכרזים".

"אם זה כן נכון, תהיה מלחמת עולם כי אני לא אאפשר את זה. אתה ראית פעם כזה דבר, ששומרים על עמימות? אם היו אומרים שזה מקוואות שקל לא היה עובר, ואם יתברר שזה נכון תהיה מלחמת עולם ממני. אני אנהל מלחמה גם כגפני וגם כיו"ר ועדת הכספים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן