תם פינוי עמונה: בית הכנסת פונה לאחר מאבק אלים

לאחר יממה: תם פינוי עמונה. המשטרה מדווחת על 17 שוטרים פצועים מהשלכת קרשים, מטפי כיבוי ואבנים על הכוח הפורץ לבית הכנסת. ארדן: "חוליגאנים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/02/17 12:56 ו בשבט התשעז

תם פינוי עמונה: בית הכנסת פונה לאחר מאבק אלים
צילום מסך, צילום: צילום מסך

לאחר יממה תם פינוי עמונה. לאחר שאחרונת המשפחות פונתה היום בבוקר התפנתה משטרת ישראל למקום האחרון: בית הכנסת של היישוב בו התבצרו עשרות רבות של בני נוער שהכינו את עצמם לקרב. הנערים שהתבצרו בבית הכנסת במאחז השליכו אבנים, מטפי כיבוי וקרשים לעבר הכוחות שפרצו פנימה והחלו להוציא את המתבצרים החוצה. לפחות 17 שוטרים נפצעו בפינוי שהסתיים לאחר כשעה וחצי.

מארגון חוננו נמסר כי 6 אזרחים שנפצעו מאלימות שוטרים במהלך פינוי בית הכנסת בעמונה מפונים כעת לבתי החולים בירושלים. 4 מפונים לבית החולים הדסה הר הצופים. 2 להדסה עין כרם.עוד נמסר מהארגון כי עורכי הדין של המחלקה האזרחית בחוננו עושים דרכם לבתי החולים לתעד את הפציעות ולגבות עדויות מהפצועים.

***

עימותים קשים וחילופי האשמות על אלימות הדדית בין גורמי המשטרה לבין המתבצרים בתוך בית הכנסת. לאחר מו"מ ארוך החלו השוטרים בפריצה ולטענתם הותקפו באמצעים שונים על ידי המתבצרים: "במהלך נסיונות הכניסה למתחם הושלכו לעבר השוטרים אבנים , מטפי כיבוי, בקבוקי צבע קרשים ואמצעים נוספים שהוכנו מבעוד מועד על מנת לפגוע בשוטרים ולמנוע את מהלך הפינוי".

השר לבטחון פנים גלעדן ארדן מסר כי: "‏המתבצרים בבית הכנסת הם חוליגנים הראויים לכל גנאי, הם מבזים את היהדות ואין להם שום כבוד לדת, בית כנסת ורבנים. אני מצפה מהמשטרה לפעול בנחרצות לפנותם."

***

כוחות הפינוי החלו לפנות את בית הכנסת בעמונה שנשאר המבנה האחרון שמאוכלס באנשים. במתחם כ-100 בני נוער, כשגורמים שונים מנסים לדבר עם המתבצרים, במטרה להרגיע את הרוחות ולהקטין למינימום את החיכוך בינם לבין כוחות המשטרה.

מוקדם יותר הבוקר (חמישי), פונה המבנה הסמוך לבית הכנסת, במהלכו נגררו הצעירים ששהו בו ע"י השוטרים. במשטרה מנסים מהבוקר לנהל שיח והידברות עם מתבצרי בית הכנסת, בניסיון להרגיעם. ע"פ הדיווחים ברשות בני הנוער, צבע ואוקונומיקה והחשש הוא שאמצעים אלו יזרקו על המפנים.

מעט אחרי השעה 12:00 ולאחר שעות של ניסיונות הידברות, החליטו במשטרה להיכנס למקום במטרה לשלוף את המתבצרים החוצה. הרב יאיר פרנק, ח"כ בצלאל סמוטריץ' ויו"ר מטה המאבק אביחי בוארון, מנסים להרגיע את בני הנוער שבתוך המתחם. בוארון גם השמיע לנערים ליד חלון בית הכנסת הקלטת שיחה עם הרב דוב ליאור שמורה להם לפתוח את הדלתות, אך הם סירבו לעשות כן.

[embed]

]

[embed]

]