תלמיד נפצע מיידוי אבנים על בית ספר דתי לאומי בבית שמש

נער בן 9 נפצע מאבנים שיידו חרדים קיצונים בעיר, נגד פעילותו של בית הספר "אורות בנות" הפועל במקום. בית הספר הגיש תלונה במשטרה בעקבות התקרית

חדשות כיפה אורי פולק 06/09/11 15:09 ז באלול התשעא

תלמיד נפצע מיידוי אבנים על בית ספר דתי לאומי בבית שמש
יחצ, צילום: יחצ

אלימות בבית שמש: חרדים יידו היום (ג') בשעות הצהריים אבנים אל עבר בית הספר "אורות נריה" לבנים, כפרובוקציה נגד המוסד המקביל הפועל בשכונה, בו לומדות תלמידות דתיות לאומיות.

בעקבות יידוי האבנים נפגע אחד מתלמידי בית הספר, בן 9. התלמיד נפגע קל וטופל במקום והנהלת בית הספר הגישה תלונה במשטרה בעקבות התקרית. המשטרה לא הצליחה לתפוס את מיידי האבנים ובשלב זה נותרו כוחות אבטחה בכוננות, באזור בית הספר.

(צילום: יחצ)


כפי שדווח בכיפה, במהלך החודשים האחרונים מנסים גורמים חרדים קיצוניים בבית שמש להתנגד, גם באלימות פיזית, לפתיחתו של בית הספר "אורות בנות" לדתיות לאומיות. קודם פתיחת שנת הלימודים, איימו החרדים על ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, במטרה שלא יאפשר את פתיחת בית הספר הדתי לאומי במקום, כיוון שלטענתם הובטח להם מראש כי במוסד ילמדו רק תלמידים ולא תלמידות. הורי התלמידות טענו מנגד כי מדובר במבנה שיועד להם מראש ואושר על ידי משרד החינוך - שאכן תמך והורה להם לפתוח את שנת הלימודים, תחת אבטחה של המשטרה המקומית, שעדיין נוכחת במקום.

בימים האחרונים התלהטה האווירה במקום, כשבין הצדדים ניטש קמפיין אישי אותם מנהלים גם הצד החרדי וגם הצד הדתי לאומי. המודעות שהופצו ביממה האחרונה בריכוזים חרדיים בבית שמש, נכתבו במפורש שמותיהם וכתובותיהם של מובילי המאבק נגד בית הספר "אורות בנות". ככל הנראה, מאחורי פרסום המודעות עומדים גורמים דתיים לאומיים וחרדים-מתונים, המתנגדים למעשי הקיצונים בעיר.