תלמידי המכינות לשר הביטחון: "אנא ממך גבה את החייל!"

תלמידי המכינות הקדם צבאיות פנו במכתב לשר הביטחון משה יעלון, בבקשה לתמוך בחייל שביצע את הירי בחברון והרג את המחבל, למרות שנטען כי נוטרל. "כל עוד לא נקבע בבית משפט כי החייל עבר על החוק, יש לגבות אותו"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 29/03/16 11:22 יט באדר ב'

תלמידי המכינות לשר הביטחון: "אנא ממך גבה את החייל!"
אילוסטרציה: משה בוטביה - סוכנות תצפית, צילום: אילוסטרציה: משה בוטביה - סוכנות תצפית

תלמידי המכינות הקדם צבאיות, פנו היום (ג') במכתב לשר הביטחון, בו הם מבקשים שיתמוך בחייל שירה במחבל בחברון, למרות שנטען כי נוטרל טרם הירי.

"אנו תלמידי המכינות הקדם צבאיות לומדים במכינות בכל רחבי הארץ במטרה לעבור הכנה משמעותית לקראת השירות הצבאי ולקראת השתלבות בחברה הישראלית. ביום חמישי האחרון שני מחבלים רצו עם סכינים במטרה לרצוח את חיילנו בחברון, במהלך האירוע ביצע חייל ירי לעבר מחבל וחיסל אותו".

במכתב ציינו התלמידים כי חל מסע הכפשות, טרם בירור המקרה: "לאחר הפיגוע פרסם ארגון השמאל הקיצוני 'בצלם' סרטון מזירת הפיגוע ובו רואים את הירי שביצע החייל, בעקבות אותו סרטון החלו בפוליטיקה הישראלית ובתקשורת במסע גינויים והכפשות כלפיי החייל. עוד בטרם שמעו את גרסת החייל ובדקו את האירוע כבר נחרץ דינו".

לדבריהם, אי אפשר לחרוץ את דינו של החייל עוד לפני הכרעה בעניינו בבית המשפט: "מתקפות מעין אלו על חייל שבחר למסור את נפשו למעננו בטרם בוצע תחקיר -פוגעות לאין ערוך במערכת הצבאית אליה אנו מתגייסים, ופוגעות במעמדה של ישראל ומזיקות לסיכול פיגועים. אנו מתחנכים במכינות על ערכי לחימה ומוסר ברורים, אותם אנו נקיים במהלך שירותינו הצבאי, אם יתברר שהחייל לא עמד באותם ערכים יהיה עליו לתת את הדין על פי הכרעת בית משפט. אך כל עוד לא נקבע בבית משפט כי החייל עבר על חוק, יש לגבות אותו!".

התלמידים הוסיפו כי כחיילים שישרתו בקרוב בצה"ל, הם מצפים לקבל תמיכה מלאה משר הביטחון, גם ברגעים קשים ומעוררי מחלוקת: "כחיילי העתיד של הצבא אנו מצפים לגיבוי במקרים קשים, לא חוכמה לגבות לאחר מבצע מוצלח, או לפני מערכת בחירות. גיבוי צריך להינתן ברגעים כאלו! ייתכן שהחייל סבר שהמחבל עם מטען ושעל ידי חיסול המחבל הוא מציל חיים ומונע פיגוע המשך. הכל צריך להיבדק ברמה גבוהה ביותר כפי שנהוג בצבא המוסרי בעולם".

"אנא זכור שאנו כמועמדים לשירות ביטחון נושאים את עינינו אליך ומצפים לראות את הגיבוי שלך לכלל חיילי צה"ל שמוסרים נפשם יום יום אל מול הטרור הרצחני שמנסה לא רק להורגנו אלא גם לפורר את החוסן הלאומי שלנו בטענות שווא על חוסר מוסריות, בצבא שהוא הצבא המוסרי בעולם. אנא ממך גבה את החייל!", ביקשו התלמידים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן