תלמידיו של הרב לבנון – מצטייני חטיבת גבעתי

מחלקת בני ישיבת ההסדר מישיבת אלון מורה, זכתה במקום הראשון מבין מצטייני חטיבת גבעתי. הרב לבנון: "הרוח שקיבלו בישיבה מלווה אותם גם במסגרת הצבאית"

חדשות כיפה אורי פולק 18/12/11 13:25 כב בכסלו התשעב

תלמידיו של הרב לבנון – מצטייני חטיבת גבעתי
אילוסטרציה דובר צהל, צילום: אילוסטרציה דובר צהל

מחלקת ביני"ש המורכבת ברובה מתלמידי ישיבת ההסדר באלון מורה, זכתה היום (א') במקום הראשון בהצטיינות מבין כלל המחלקות בחטיבת גבעתי. הנתון המרשים, שנחשף היום בגלי צה"ל, התקבל בתשואות בקרב תלמידי הישיבה אשר מצאו בו הוכחה לצדקת דרכו של הרב לבנון.

"הרוח שהתלמידים קיבלו בישיבה באלון מורה היא הרוח שליוותה אותם גם במסגרת הצבאית", הסביר היום הרב לבנון את הצטיינות תלמידיו בצה"ל. "כתלמידי ישיבה הם לומדים ומתחנכים לתת את המקסימום שלהם בהכל: בחיילות, ביטחון, עזרה הדדית, אהבת תורה, דקדוק במצוות והקפדה עליהן", הוא הסביר.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, רואה בנתון הוכחה לכך שנעשה לרב לבנון עוול, בכך שהיו שביקרו את דרכו החינוכית וביקשו להוציא את ישיבתו ממסלול ה"הסדר". לדבריו, "זכיית מחלקה המורכבת מתלמידי הישיבה באלון מורה במקום ראשון חטיבתי, מעידה כי החינוך של הרב לבנון דוגל בשירות משמעותי ובהצטיינות בצבא. כל אלה שהשמיצו אותו ויצאו נגדו לאחרונה צריכים לבקש סליחה".

הרב לבנון פסק באחרונה לתלמידיו, בעניין "שירת נשים" בצה"ל, כי "אם יתקיים אירוע כזה בצה"ל, אורה לכל חייל שישאל, לבקש ממפקדו לצאת ולא להיות נוכח בעת האירוע. אם יהיה חייל אשר יחליט שלא לצאת אלא להצטייד באטמי אוזניים ובכך להימנע משמיעת הזמרת, לא אחייב אותו לצאת".

הוא ציין כי החלטת צה"ל בדבר חיוב חיילים להשתתף בטקסים רשמיים הכוללים שירת נשים הינה "כפיה אנטי דתית". לדבריו, "במקרה כזה מתקוממת תורת ישראל, ללא פשרות, ואינה מותירה מקום לשיקול דעת: החייל חייב לצאת מאירוע כזה, ולא משנה כלל מה תהיינה התוצאות של מעשיו".