תלונה על הסתה לגזענות נגד הרב לוינשטיין

בעקבות דבריו של הרב לוינשטיין בנוגע לקהילה הגאה הגישה האגודה למען הלהט"ב בישראל תלונה במשטרה. "אנחנו קוראים לכל אחד ואחת – בקהילה ומחוצה לה – לגשת לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה. את ההסתה הזאת אנחנו עוצרות ועכשיו, לפני הרצח הבא"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 17/07/16 12:25 יא בתמוז התשעו

תלונה על הסתה לגזענות נגד הרב לוינשטיין
צילום מסך, צילום: צילום מסך

האגודה למען הלהט"ב בישראל הגישה תלונה על הסתה לגזענות נגד הרב יגאל לוינשטיין בעקבות דבריו בכנס "ציון וירושלים" ביום חמישי האחרון שפורסמו לראשונה בכיפה ועוררו סערה רבה במגזר ומחוצה לו. הרב לוינשטיין תקף את הקהילה הגאה ואמר כי קצינים בצה"ל מחנכים את החיילים לסובלנות ל"סוטים", כך כינה את הקהילה. "יש הרצאות של סוטים בבה"ד 1" אמר.

האגודה למען הלהט"ב בישראל כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "לכו להתלונן. הגשנו עכשיו תלונה נגד הרב יגאל לוינשטיין על הסתה לגזענות ואנחנו קוראים לכל אחד ואחת - בקהילה ומחוצה לה - לגשת לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה. את ההסתה הזאת אנחנו עוצרות ועכשיו, לפני הרצח הבא". לפוסט צורף הסבר עם קישור לסרטון של הרב לוינשטיין אותו יש לצרף לתלונה וכן רשימה של תחנות המשטרה בארץ.

הבוקר פירסם הרב בני לאו תגובה ארוכה בעמוד הפייסבוק שלו בה אמר "אני נזקק להעביר את השיעור הזה בעקבות הקשבה מאוד דרוכה לשיעורו של הרב יגאל לוינשטיין מהמייסדים והמנהיגים של המכינה בעלי. אם אני שם במוקד את דבריו, אין מקום בתורתו, באמונתו בהשקפתו ואולי גם בבית מדרשו לדעות אחרות . יש דעה אחת והיא זו שמייצרת את צדקת הדרך. מי שמך הרב יגאל?" אמר הרב בני לאו "איך אתה מעז לשלול את כל מי שהוא לא אתה? להגיד זו יהדות וזו לא יהדות? המורכבות זו האוייב שלך הרב יגאל?".

חברי כנסת רבים מיהרו להגיב בסוף השבוע שעבר לדבריו של הרב לוינשטיין.

יו"ר מרץ ח"כ זהבה גלאון אמרה: "לווינשטיין מחנך מאות חיילים במכינת עלי, והוא נחשב לדמות חשובה ונערצת בעולם המכינות. מי שחותם לו על המשכורת זה אני ואתם, כן, אפילו הסוטים מביניכם. אנחנו משלמים לו כדי שילחם נגד שילוב להט"בים בצה"ל, והמסים שלנו הם אלו שמממנים את המשרה המפנקת שבמסגרתה הוא מלמד אנשים מה סוטה ומה לא, מי רשאי להרצות בבסיסים ומי לא, מי בן-אדם מספיק ומי לא".

ח"כ שפיר קראה לעצור את התקציב למכינה בעלי: "המכינה של לוינשטיין והמשכורת שלו ממומנות מכספי המסים של כולנו דרך משרד החינוך. את זה צריך לעצור מיד".

גם ח"כ אילן גילאון הגיב ואמר: "מבהיל לחשוב שלאיש בעל הדעות החשוכות האלה ישנה נגיעה לצה״ל ולכל מה שקשור בזהות יהודית. לוינשטיין שייך לכל אותם אלה שהיו רוצים לראות את ישראל נהפכת למדינת הלכה טאליבנית, בה נשים ולהט״בים נרדפים ומוקצים. אין לו מקום בצה״ל ועל רקע דבריו ודברי הרבצ״ר המיועד, אני מציע לרמטכ״ל לערוך בדק בית איך קרה שגזעים רקובים כל כך היכו שורשים בצבא הגנה לישראל".

כנס "ציון וירושלים" התקיים בשבוע שעבר בהשתתפות למעלה מ-700 רבנים ומחנכים. הדוברים עסקו בהתמודדות עם השפעת הרפורמה על זהותה היהודית של מדינת ישראל. הכנס הוא פרי יוזמתם של ארגונים רבים העוסקים בחיזוק ציביונה היהודי של מדינת ישראל ביניהם מרכז ליב"ה, מכון חותם, אגוד רבני קהילות, רבני דרך אמונה, התנועה למדינה יהודית וארגונים נוספים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן